صبح امروز جمعی دانشجویان و اعضای حشد الشعبی در حرکتی جمعی و نمادین با هدف تحکیم «وحدت ایران و عراق» از خیابان امام رضا(ع) به‌سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۶۶۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 02 October 2018

به گزارش تابناک : صبح امروز جمعی دانشجویان و اعضای حشد الشعبی در حرکتی جمعی و نمادین با هدف تحکیم «وحدت ایران و عراق» از خیابان امام رضا(ع) به‌سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی کردند.

این افراد با در دست داشتن تصاویر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله سیستانی، سید حسن نصرالله و آیت‌الله حکیم و پلاکاردهایی که روایتگر وحدت و اتحاد دو ملت بود، شعارهای شورآفرینی سردادند. 

حب الحسین یجمعنا، لبیک یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا خمینی(ره)، لبیک یا سیستانی، لبیک یا نصرالله و لبیک ولی‌الله از مهم‌ترین شعارهای این افراد بود.

حامد موسوی از بغداد یکی از این افراد بود که با او همکلام می‌شوم، او که هفتمین بار است برای زیارت امام رضا به‌ایران آمده، هدف از این حرکت را وحدت بیشتر دو ملت ایران و عراق و دعوت از ایرانی‌ها برای زیارت اربعین می‌داند.

موسوی دو ملت را یکی می‌داند و می‌گوید: برای زیارت اربعین همه مردم عراق منتظر مهمانان ایرانی‌شان هستند تا به‌عشق حسین (ع) با جان و دل خدمت کنند تا شاید بخشی از مهمان نوازی مردم خوب ایران را جبران شود.

از موسوی رمز وحدت و دلبستگی را بعد از ۸ سال جنگی که رژیم بعث بر دو ملت تحمیل کرد می‌پرسم، این طور می‌گوید: همه عراقی‌ها قلبا با جمهوری اسلامی ایران هستند و از رژیم ظالم بعث متنفرند، آنچه دل‌های ما را از قرن‌ها قبل بهم متصل کرده عشق به‌امام حسین(ع) است حب الحسین یجمعنا!

در بین مسیر عکس العمل رهگذران و بازاریان هم دیدنی است، در پیاده‌روی خیابان امام رضا(ع) بسیاری از رهگذران ایرانی و عرب هم به‌این حرکت خودجوش جوانان دغدغه‌مند عراقی پیوسته‌اند، شعار می‌دهند و زیر سایه پرچم‌های سه کشور ایران، عراق و لبنان حرکت می‌کنند، به‌دور از هر تعصب و تفرقه، لحظات زیبایی که در کلام نمی‌گنجد.

عمار عماد، دانشجوی هنرهای زیبای دانشگاه بغداد هم رابطه دو ملت ایران و عراق را یک ارتباط اعتقادی می‌داند و می‌گوید: رمز پیروزی ملت عراق بر داعش، رهبری ایران است، بهتر بگویم آیت‌الله خامنه‌ای رمز پیروزی دو ملت ایران و عراق است.

این دانشجوی عراقی معتقد است هدف تکفیری‌ها تفرقه افکنی بین دو ملت ایران و عراق است تا بعد از تجزیه و سقوط عراق، به‌ایران دست یابند و این ارتباطات خوب ما دو ملت سبب ناکامی و نابودی آنها می‌شود.

کرار زیدی، طلبه «جامعة‌المصطفی العالمیه» در کاظمین است که امروز با دوستان دانشجو و حشد شعبی خود با شور و شوق وصف ناشدنی در این راهپیمایی شرکت کرده، معتقد است طبق روایت رسول اکرم(ص) هیچ فرقی بین عرب و عجم نیست و معیار برتری انسان‌ها فقط تقوا است.

زیدی می‌گوید: درست است که ما با زبان‌های مختلف صحبت می‌کنیم، اما محبت و دوستی امام حسین(ع) ما را یک ملت واحد کرده است.

این طلبه که نهمین بار است برای زیارت به‌ایران سفر کرده، هدف استکبار جهانی را اختلاف افکنی بین مسلمانان به‌ویژه شیعیان ایران و عراق می‌داند و می‌گوید: آنها برای عملی کردن نقشه خود هر روز نقشه جدیدی طراحی می‌کنند و اینجا لازم است که جوانان دو ملت هوشیار باشند تا بازیچه این دسیسه‌ها نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار