رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان درشهریور سال جاری ۲۲.۴ درصد است.
کد خبر: ۶۶۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 03 October 2018

به گزارش تابناک : رضا جمشیدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان درشهریور سال جاری درکل خانوار استان۲۲.۴ درصداست که این نرخ در خانوارهای شهری استان ۲۱.۷ و روستایی ۲۵.۴درصد است که به ترتیب  نسبت به ماه قبل ۶.۶ و ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوارهای کشوردرشهریور ماه سال جاری ۲۵.۷ درصد است و این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن۶.۴ درصد  افزایش یافته است، همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری ۲۵.۷ و روستائی ۲۶.۱ درصد می باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۶.۳  و ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد:نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در شهریور ماه سال جاری ۵.۵ درصد می باشد که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: این شاخص برای خانوار های شهری استان ۵.۲ و روستائی ۶.۴ درصد میباشد که به ترتیب ۰.۷ و  ۰.۸ درصد افزایش یافته است و نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در شهریورماه سال جاری ۵.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی تاکید کرد:نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور سال جاری در کل خانوارهای استان ۹.۶درصد می باشد که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش یافته است .

وی تصریح کرد:این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۹.۱و روستائی ۱۱.۴ درصد می باشد که هریک نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد  افزایش یافته است نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۱۱.۳درصد می باشد که نسبت به مدت مشابه ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در شهریورماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها ، آشامیدنی ها و دخانیات ۳۶.۵ ، پوشاک و کفش ۲۳.۶ ، مسکن ۱۰.۹ ، گروه بهداشت و درمان ۱۴.۱ بوده است که این ارقام برای کشور به ترتیب ۳۶.۱ ، ۲۶.۳ ، ۱۸.۵ و ۱۷.۴ می باشد.

وی گفت:شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۱۳۱.۴ ، مناطق شهری ۱۲۹.۷و روستائی ۱۳۸.۸ است .

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار