مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: تقاضا برای فرزندخواندگی در استان خراسان‌رضوی افزایش یافت.
کد خبر: ۶۶۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 06 October 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل و معاونان سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی به مناسبت هفته ملی کودک در مشهد اظهار داشت: در سال 96، 126700 نوزاد و کودک در برنامه طرح غربالگری تشخیص شنوایی و بینایی‌سنجی شرکت کردند که 599 مورد منجر به اقدام و پیگیری درمانی شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: در شش ماه نخست سال 97 هم 65 هزار کودک در این طرح غربال شده‌اند؛ همچنین با طرح «کوله مهربانی» با هدف تهیه لوازم‌التحریر و بسته تحصیلی با اولویت حاشیه شهر و نقاط مرزی استان 12 هزار و 500 بسته تاکنون تهیه و توزیع شده است.

‌پوریوسف افزود: خوشبختانه با تسریع و تسهیل پروسه فرزندخواندگی شاهد افزایش تقاضا برای پذیرش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در سطح جامعه هستیم که با مشارکت دادستانی 2600 نفر پشت نوبت فرزندخواندگی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مورد بانوان معتاد که صاحب کودک نیز هستند در مرکز معتادین متجاهر اکبرآباد قول تاسیس مرکزی مخصوص مادر و فرزند که امکان ارتباط مستمر و کنترل شده بین مادر و فرزند در 6 ماه آینده را می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به طرح مُشک تصریح کرد: در این طرح که مراقبت مشارکتی کودکان و به اختصار مشک نام دارد و از هفته گذشته کلید خورده و 40 خانواده نیز اعلام آمادگی نموده‌اند کودکان مورد تایید بهزیستی از شش ماه تا دو سال نزد خانواده نگهداری می‌شوند که در صورت نیاز تا سه سال نیز قابل تمدید است.

پوریوسف افزود: در سال 96، 665 کودک خیابانی و کار داشتیم که این آمار در شش ماه نخست سال97، 314 مورد است که بهزیستی وظیفه نگهداری به صورت شبانه یا روزانه آنها و توانبخشی خانواده‌های کودکان کار را برعهده دارد؛ همچنین طرح فروش روزنامه بهزیستی با مساعدت کودکان کار دیگر اجرا نشده و این سازمان دیگر این طرح را ادامه نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: 20 هزار خانوار که دارای شرایط مستمری هستند جزو مستمری بگیران بهزیستی شده‌اند همچنین 47 میلیارد تومان تسهیلات روستایی، مسکن و اشتغال در خدمت آنها قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به بهربرداری 534 واحد مسکن برای جامعه هدف بهزیستی تا پایان سال افزود: از دو روز آینده روزانه 28 هزار کودک در روستاها و 12 هزار کودک در حاشیه شهر از خدمات غذای گرم این سازمان بهره مند خواهند شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار