تابناک هرمزگان- نخستین مجمع سلامت با شعار «اجتماعی شدن سلامت» در شهرستان سیریک برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 06 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در نخستین مجمع سلامت شهرستان گفت: امروزه یکی از نیازهای اصلی جامعه، اجتماعی شدن سلامت است و سه ضلع دولت، متخصص و مردم می توانند به این امر کمک نمایند، مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب ناپذیر است.

دکتر غلام رحیمی ضمن تأکید بر اجتماعی کردن سلامت در شهرستان سیریک بیان کرد: برای ارتقا وضعیت سلامت شهرستان و اجتماعی شدن سلامت، می بایست مشارکت آحاد جامعه و سازمان های دولتی و غیر دولتی را توسعه ببخشیم.

دبیر مجمع سلامت در شهرستان سیریک با اشاره به ایجاد کانون های سلامت محله و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد سلامت در شهرستان سیریک بر نقش آنها در شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های از قبیل دیابت، فشارخون و همچنین آسیب های اجتماعی در محلات تأکید کرد.

فرماندار شهرستان سیریک در مجمع سلامت تصریح کرد: سلامت مقوله وسیع و کاملی است و در همه ابعاد جامعه نیاز به سلامت وجود دارد.

عبدالله پرتابیان افزود: سلامت مقوله ای گسترده ای است بطوری که 75 درصد از حل مشکلات در حوزه سلامت مربوط به سایر ارگان های غیر از وزارت بهداشت است که این امر می‌طلبد آحاد جامعه، ادارات و نهادها با مشارکت یکدیگر موضوع سلامت را در شهرستان اجتماعی کنند.

رئیس مجمع سلامت شهرستان سیریک: با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حل مسائل بهداشتی درمانی نقش دارند؛ افزود: هر دستگاه دولتی و غیردولتی در حدتوان و ظرفیت خود در حل مسائل مربوط به سلامت یاری نمایند تا شاهد ارتقاء شاخص‌های سلامت در شهرستان سیریک باشیم.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در امور اجتماعی اظهار کرد: سند جامع تحول سلامت شهرستان سیریک تدوین شده است و این سند می تواند مسیر راه فعالیت در حوزه سلامت شهرستان را مشخص نماید.

ابراهیم حسن نژاد ادامه داد: حرکت بسیار خوبی در سطح استان شکل گرفنه است و آن همراهی و مشارکت خوب مردم در کنار مسوولین برای تحقق اهداف حوزه سلامت می باشد.

وی اضافه کرد: کانون های سلامت محله در حال پیگیری است که با تشکیل این کانون ها بحث سلامت بصورت محله ای رصد و بررسی می شود.

قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در امور اجتماعی اشاره کرد: هدف از توسعه مسئولیت اجتماعی این نیست که سازمان ها در بحث درمان و مسائل بهداشت درگیر شوند بلکه باید در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی سلامت مشارکت داشته باشند. 

امام جمعه شهرستان سیریک در مجمع سلامت عنوان کرد: دین اسلام همواره بر سلامت همه جانبه افراد و جامعه بسیار تاکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدری مطرح کرد: باتوجه به اهمیت سلامت امروز متولیان سلامت حداکثر 20 درصد دراین حوزه می توانند نقش آفرینی کنند و درصد بالایی از امر سلامت به دست مردم و سایر ادارات و نهادها است.

امام جمعه شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: درحوزه سلامت ابتدا باید به دنبال پیشگیری باشیم زیرا زمانی که پیشگیری به درستی و صحیح انجام پذیرد و اگر سرمایه‌گذاری لازم صورت پذیرد قطعاً در هزینه‌های درمان با کاهش چشمگیری روبرو خواهیم شد و بخش عظیمی از مخارج درمان را در جهت پیشگیری هزینه خواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک اظهار کرد: نهادیه شدن مسئله سلامت درجامعه یکی از مهمترین مباحث کنونی جامعه است.

شیخ عبدالعزیز افزار اضافه کرد: هرچه به مسئله بهداشت و درمان پرداخته شود بدلیل در برگیری آن در جامعه باز کم است.

 گفتنی است؛ در پایان مجمع سلامت، بیانیه توسط علم عباسی معاون فرماندار قرائت و توسط حاضرین به امضاء رسید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار