سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در 5 ماهه ابتدایی سال جاری 62 میلیون دلار صارات با کشور عراق انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 21 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۶۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 07 October 2018

به گزارش تابناک : علی رسولیان در خصوص تجمع اخیر کامیون‌داران، اظهار کرد: این تجمع مربوط به کشور افغانستان بوده و اختلاف نظراتی را در خصوص نوبت‌دهی در گمرک خودشان دارند که ما نیز پیگیر آن هستیم تا این مشکل حل شود.
 
وی ادامه داد: زمانی که تفاوت قیمت دلار در بازار آزاد وجود دارد، مقداری تقاضا برای صادرات افزایش پیدا می‌کند که این امر در محصولات کشاورزی بیشتر نمود خواهد یافت، با ممنوعیت صادرات گوجه مشکل‌های به وجود آمده در این کالا نیز از بین خواهد رفت.
 
رسولیان خاطرنشان کرد: آنچه که مهم بوده این است که در بعضی از کالاهای اساسی از جمله رب با اتحادیه صنایع تبدیلی کشاورزی همکاری کردیم و توافقی را نیز انجام دادیم تا 200 تن رب را با قیمت 9800 تومان در بازارهای عرضه مستقیم به مردم ارائه کنیم.
 
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: روش‌های مختلفی را اعمال خواهیم کرد تا کالاهای اساسی ما به بهترین شکل به دست مردم برسد. ما به وفور برنج داریم و با قیمت هرکیلو 7200 تومان در اختیار مردم قرار خواهیم داد. برای روغن نیز برنامه‌ای را از طریق تهران پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم به زودی این کالا را نیز عرضه کنیم.
 
وی اضافه کرد: همچنین در حوزه گوشت گرم نیز با پیگیری‌‎های صورت گرفته، گوشت گرم استرالیایی وارد می‌شود که آن را نیز در مراکز شهرداری عرضه خواهیم کرد. قیمت سر دست را 36 هزار و 500 و قیمت ران را نیز  38 هزار و 500 تومان در نظر گرفته‌ایم. 
 
رسولیان گفت: گوشت منجمد نیز تاکنون در چندین مرحله وارد استان شده که حدود 152 تن از این کالا را در طول چند هفته گذشته در مراکز فروش و هیات‌های مذهبی و غیره عرضه کردیم. همچنین از این تعداد نیز حدود 55 درصد عرضه را به شهرستان‌های اطراف خود اختصاص دادیم.
 
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در هفته‌های گذشته نیز مجوز توزیع 152 تن دیگر را نیز اخذ کردیم و به زودی آن را وارد بازار خواهیم کرد تا بتوانیم مقداری قیمت را بشکنیم.
 
وی ادامه داد: امیدواریم در کالاهای اساسی به خوبی ورود و نظارت‌های لازم را دراین بخش نیز اعمال کنیم. همچنین برای تامین حبوبات، شکر، برنج، گندم، جو وغیره نیز نگرانی نداریم.
 
رسولیان در خصوص احتکار، تاکید کرد: بعضی از افراد تمایل دارند تا کالاهایی را در کشور ذخیره کنند و آن را در گذشت زمان با قیمت بیشتری به فروش برسانند. ما با دادستانی همکاری انجام داده‌ایم تا کالاهایی را که کشف می‌کنیم، آن را با توافق فرد و با قیمت مناسب در بازار عرضه کنیم.
 
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در رابطه با کشور عراق نیز در 5 ماهه ابتدایی سال جاری 62 میلیون دلار صارات انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 21 درصد رشد داشته است، به نسبت ظرفیت‌های موجود در خراسان، حجم مبادله تجاری ما با عراق نسبت به کل صادرات کشور رتبه پایینی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار