کد خبر: ۶۶۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 08 October 2018

تابناک / سرمربی تیم پرسپولیس تهران می‌گوید که بازی سختی مقابل السد در انتظار آنهاست و تیم قطری برای برد به میدان می‌آید.

 

به گزارش "ورزش‌سه"،  برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز تیمش رو در روی خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات مختلف آن‌ها پاسخ داد. وی در خصوص شرایط پرسپولیس برای بازی برگشت با السد و وضعیت تیم ملی ایران سخنان جالبی را مطرح کرد که به شرح زیر است:


همه درباره برد تاریخی السد صحبت می کنند و خودتان در این باره چه فکر می کنید؟


من خیلی به بازیکنان بابت این برد افتخار می کنم واقعا قلبشان را در زمین گذاشتند و نشان دادند که واقعا یک تیم هستند. حداکثر تمرکز را داشتند و آنها قطعا بیشتر از همه لیاقت این برد را داشتند. برد قطعا همیشه زیباست و ما نشان دادیم که مقابل هر تیمی می توانیم بازی کنیم اما برد همیشه برای هر دو طرف 50 ـ 50 است. اگر یادتان باشد قبل از الدحیل به شما گفتم فرقی نمی کند چه نتیجه ای کسب کنیم اگر 1 ـ صفر می بردیم، تساوی یا 1 ـ صفر می باختیم فرقی نمی کرد چون ما باید ببریم و آنها هم این حق را دارند که برنده باشند. آنها هم هر بازی برای برد می آیند . شما دیدید که آنها مقابل استقلال چطور بازی کردند و قطعا بازی سختی در انتظار ماست و به جرات می توانم یک قدم کوچک برداشتیم نه یک گام بزرگ؛ می دانم یک بازی برگشت بسیار سختی در انتظار ماست. مهمترین مساله این است که نشان دادیم آنها تیم بهتری نسبت به ما نیستند.

 

5  ماه است حقوق نگرفتید و مشکلات ارزی کشور هم به این موضوع دامن زده و هنوز هیچ مبلغی به حساب شما واریز نشده است البته آقای گرشاسبی اعلام کردند که این لطف شماست که تاکنون صبر کرده اید، این موضوع به نظر شما تا چه زمان قرار است ادامه داشته باشد؟


درست است که کادر و بازیکنان خارجی مدتی است پولی دریافت نکرده ایم و آقای گرشاسبی هم توضیح کاملی در این خصوص داده اند. البته در راستای ثبات باشگاه یکی از مهمترین مسائل ثبات مالی است البته نه آنکه فقط ما و بازیکنان پولی دریافت کنیم بلکه تمام افرادی که در باشگاه مشغول هستند باید دستمزد خود را دریافت کنند. این موضوعی نیست که نیاز به توضیح من باشد بلکه خود مدیریت به این موضوع اذعان داشته اند. من فقط روی بازی نیمه نهایی تمرکز دارم و به چیزی به جز این فکر نمی کنم.

 

نظرتان در خصوص فشردگی بازی های لیگ، جام حذفی و آسیایی و درخواست شما مبنی بر تعویق انداختن مسابقات چیست؟


دوره سختی را داشتیم و دقیقا به خاطر همین مساله به بازیکنانم افتخار کرده و از آنها تشکر می کنم که این دوره را واقعا عالی پشت سر گذاشتند. نساجی، سپیدرود و السد را بردند و دربی را مساوی کردند. همه این ها در زمان کوتاه اتفاق افتاد و همه جور تبریکی را لیاقت دارند که به آنها تقدیم کنیم. سعی ما این است مدت زمان باقیمانده را استفاده کنیم تا بچه ها به شرایط عادی برگردند تا هرچه بیشتر برای بازی با السد آماده شویم. ما کمی مشکل بابت سرماخوردگی بازیکنان داشتیم، امید احتمالا برای آن بازی آماده نخواهد بود و یکسری مشکلات هست اما نشان دادیم که در سخت ترین شرایط بهترین هستیم.
ما درخواستمان این بود که بازی جام حذفی با ارومیه را انجام بدهیم تا به عنوان یک بازی تدارکاتی و آمادگی ما برای السد باشد و بازی با پیکان به تعویق بیفتد بعد از السد انجام شود.

 

 

در بازی با السد دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه دروازه بان دوم السد که مقابل پرسپولیس بازی کرد محروم شده و گلر سومشان باید بازی کند که این می تواند نقطه قوت پرسپولیس باشد. نکته دیگر آنکه السد دو، سه هفته پیش در بازی با استقلال مقابل صدهزار تماشاچی بازی کرده و بازیکنانش با جو ورزشگاه و حضور هواداران و فشار تماشاچی ها آشنا هستند و این می تواند برگ برنده ای برای پرسپولیس نباشد، به نظر شما بازی چطور رقم خواهد خورد؟


اولا دروازه بان آنها مهم نیست، مهم بازیکنان من هستند؛ اگر بخواهند حمله کنند، اگر برای ضربه آخر بروند، اگر خطرناک باشند، آن وقت هر کس می خواهد سنگربانشان باشد که باز هم ما می بریم. اما اگر بازیکنان من فعال، هجومی و خطرناک نباشند آن موقع دیگر آنها نیازی به دروازه بان نباید داشته باشند. اما در رابطه با تماشاچی ها من انتظارم این است که استادیوم پر شود. حضور هواداران قبل از هر چیز به خاطر مهم بودن ماست و آنها هستند که تیم را به کمک من هدایت می کنند و برای ما مهم اند. حالا ژاوی، گابی و ... که بیش از هزارتا بازی برای باشگاه هایشان بازی کردند و نمی دانم چندین بازی  چنین جوی را تجربه کردند، نمی تواند آنها را تحت تاثیر قرار بدهد اما هواداران برای ما یار دوازدهم خواهند بود که این مهم است.

 

در لیست جدید تیم ملی تنها نام احمد نوراللهی به چشم می خورد آیا به نظر شما این موضوع موجب شکایت و گلایه بازیکنانی مثل شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، علی علیپور و حتی سیدجلال که چند وقتی است در لیست تیم ملی قرار ندارند  نمی شود؟


بله، موافق هستم. اما این مربوط به نظر سرمربی تیم ملی و ارزیابی خودشان است. نیازی نیست که بگویم سیدجلال بهترین سال فوتبالی اش را داشته و کمال، شجاع و انصاری همه عملکردشان چطور بوده. ما در کل 3 ماه فقط دو گل دریافت کردیم. بازیکنان تیمی و نفر به نفر عالی بودند ولی من قصد دخالت در کار سرمربی را ندارم و ایشان بهتر از هر کسی می داند که چه می خواهد.

 

 

شما این بازیکنان را از لحاظ روحی و ذهنی چطور آماده خواهید کرد، با توجه به آنکه همه این افرادی که نام بردیم مدعی حضور در لیست تیم ملی هستند و معتقدند که حقشان خورده شده است. این موضوع شرایط باشگاهی را دچار مختل می کند؟


نه، آن‌ها از لحاظ ذهنی به هیچ عنوان افت نخواهند کرد. وظیفه بازیکنان این است که روز به روز بهتر و بهتر شوند. این دعوت نشدن باعث می‌شود که آن‌ها با انگیزه مضاعف کار کنند.

 

بعد از پیروزی مقابل السد شما نگران کاهش هیجان بازیکنان تان در بازی برگشت بودید، اکنون سوال اینجاست که چطور می خواهید این کار را انجام بدهید؟


بله، خب واضح است شاید جو بلند پروازی بیش از حد در بین بازیکنان وجود داشته است اما  آنها خودشان می دانند تا به اینجا به هرچه رسیدند  فقط از طریق کار و کار و کار بوده است. جو گرفتن مساله اش جداست، منظور من ایجاد جو از باشگاه، از خانواده بازیکنان، از سوی هواداران و حتی شما مطمئنا تاثیرش خیلی بیشتر از آن جوی است که بچه ها را بگیرد، خودشان می دانند که هیچ کاری نکردند ولی هنوز شانس تاریخی داریم.


همه دنبال این هستند تا بدانند چطور تیمی که از نقل و انتقالات محروم بوده نتایج درخشانی کسب کرده، در واقع همه دنبال جادوی شما هستند.


جادوی ما فقط تمرین و کار بوده و احترام بازیکنان به بازی، باشگاه و به کارشان است. شما دیدید امروز، دیروز و فردا هر روز در دو نوبت تمرین داریم و کار زیاد است که ما را موفق کرده است.

 

 

کمیته انضباطی شما را 5 میلیون بابت بازی مقابل نساجی جریمه کرده و این در حالی است که رفتارهایی به نسبت ناشایست و بدتر از سرمربیان دیده می شود.


جریمه شدم چون نساجی را بردیم؟! شاید نباید آن بازی را می بردیم. من نمی دانم برای چه جریمه شدم. اگر اینطور است که باید بعضی ها را مادام العمر جریمه و محروم کنند.


وقتی یک بازیکن خوب کار می کند با پیشنهادهای مختلفی رو به رو می شود، شما در این مدت موفقیت های بسیاری را به دست آوردید و این نگرانی وجود دارد که اگر آقای برانکو یک پیشنهاد بهتر داشته باشد آن را انتخاب خواهد کرد، آیا اینطور است و درکل تصمیم تان در این رابطه چیست؟


این مساله همیشه طبیعی است. ما در یک سال اخیر بیش از 5 ملی پوشمان  رفتند و اکثرا لژیونر شدند. سروش، مهدی، صادق محرمی، فرشاد و همه در حد تیم ملی هستند. طبیعی است که چنین اتفاقی رخ بدهد و این تصمیمی است که باید درباره آن گفت. این در همه جای دنیا مرسوم است؛ رونالدو از رئال رفت یوونتوس، نیمار از بارسلونا رفت پاری سن ژرمن و طبیعی است پیشنهاد وجود داشته باشد.  اکنون هم پیشنهاد دارم و باز هم پیشنهاد خواهد بود. فعلا به بازی پیش رو فکر می کنم فکر دیگری در ذهنم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار