وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد، با توجه به مواضع رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به ناتو و اتحادیه اروپا می‌توان گفت وی "هدیه‌ای از آسمان" برای رئیس‌جمهوری روسیه است.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 08 October 2018

به گزارش تابناک : مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با فرید زکریا از شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به نوعی با ولادیمیر پوتین، همتای روسش نسبت خویشاوندی دارد!

وی افزود: روس‌ها به شدت تلاش می‌کنند تا دموکراسی ما را متزلزل سازند و ما را از متحدانمان جدا کنند. از خیلی جهات فکر می‌کنم ترامپ از نظر تلاش برای توضیح اینکه چرا باید با اروپایی‌ها داد و ستد داشته باشیم یا اینکه چرا باید با ناتو همکاری داشته باشیم "هدیه‌ای آسمانی" به پوتین محسوب می‌شود.

آلبرایت که در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا بود در جریان این مصاحبه در کنار کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر حاضر شد.

این دو مقام از سیاست خارجه ترامپ از جمله تصمیمش برای خروج از توافق اتمی ایران به شدت انتقاد کردند.

آلبرایت گفت: روند تصمیم‌گیری ترامپ کارآمد نیست. ترامپ مسائل را به شیوه خودش پیش می‌برد و پس از آن فردی می‌گوید "منظور ترامپ این بود که ..." و سپس ترامپ با آن مخالفت می‌کند.

آلبرایت، دونالد ترامپ را غیردموکرات‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ مدرن این کشور توصیف کرد و گفت: ترامپ هدیه‌ای است که به پوتین داده شده است.

ترامپ به خاطر روابط گرم غیرمعمولش با پوتین از سوی هر دو جناح کشورش مورد انتقاد قرار گرفته و در تابستان سال جاری میلادی به خاطر کم اهمیت جلوه دادن مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان کنفرانس خبری مشترکش با پوتین به شدت مقامات جمهوری‌خواه و دموکرات کشورش را عصبانی کرد.

ترامپ اغلب از ناتو، سازمانی که پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک ائتلاف دفاعی جمعی تشکیل شد تا از اعضایش در برابر تعرض‌های شوروی سابق حفاظت کند، انتقاد می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار