محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در نشست با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: حقوق شهروندی یکی از محوری‌ترین موضوعات مورد توجه شورای پنجم شهر مشهد است چرا که این مهم، یکی از عناصر مهم در سیره رضوی است.
کد خبر: ۶۶۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 08 October 2018

به گزارش تابناک : وی افزود: یکی از اولین اقدامات شورای پنجم شهر مشهد شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی با محوریت‌های مختلف بوده است و یکی از وظایف شورا‌ها مربوط به حوزه تقنینی بوده و لذا در این دوره ایجاد کمیسیون حقوقی در برنامه‌ها قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: این کمیسیون وظایف مختلفی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها بررسی تطابق طرح‌ها و لوایح با قوانین بالادستی است؛ در این دوره شاهد کمترین میزان بازگشتی مصوبات شورا هستیم.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به تدوین منشور حقوق شهروندی توسط کمیسیون حقوقی اشاره کرد و گفت: براساس تعاملی که میان شورای شهر مشهد و شهرداری شکل گرفته، با کمک کارگروه تخصصی فعال در این حوزه و مرکز پژوهش‌های شورا، اقدامات خوبی آغاز شده و شاهد خبر‌های خوبی خواهیم بود.

وی افزود: اخیرا پروژه شهر دوستدار کودک نیز در دستورکار کمیسیون حقوقی قرار گرفته است و این طرح به صحن علنی شورا آورده خواهد شد.

حیدری در ادامه به ظرفیت‌های شهرداری مشهد در خصوص گسترش و ارتقاء سطح آشنایی مردم با حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: شورای اجتماعی محلات به عنوان یکی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود که در قالب حرکتی داوطلبانه با حضور مردم در اکثر محلات مشهد شکل گرفته است؛ از سوی دیگر در زمینه آموزش شهروندی نیز اعتبار خوبی پیش‌بینی شده و دبیرخانه آن درحال آماده کردن محتویات آن است که می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های آموزش شهروندان را پاسخگو باشد.

رئیس شورای شهر مشهد در پایان خاطرنشان کرد: همکاری مشترکی بین معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل دادگستری و مدیریت شهری میتوان ایجاد کرد تا زمینه همکاری بیشتری در حوزه‌های مختلف، به ویژه در زمینه نشست‌های تخصصی و همایش‌های ملی فراهم شود؛ همچنین در فضای شهری نیز می‌توانیم زمینه‌های اجتماعی و عملیاتی برای ارتقاء سطح آموزش‌های حقوق شهروندی پیش‌بینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار