سومی اصفهان در هاکی، تمرین تیم ملی فوتبال و پیروزی چلسی در جزیره از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۶۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 08 October 2018

به گزارش تابناک : در روز 15 مهر‌ماه علاوه بر این‌که اسامی داوران دیدار گیتی‌پسند اصفهان و حفاری اهواز مشخص شد، المپیک جوانان نیز به صورت رسمی شروع به کار کرد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅  ابراهیم مهرابی‌افشار، اسماعیل کمربسته، عبدالرحیم محمدی و محمدمهدی حقوقی دیدار گیتی‌پسند و حفاری اهواز را قضاوت می‌کنند و علی‌رضا سهرابی ناظر این مسابقه است.

در هفته سیزدهم مسابقات فوتسال لیگ برتر گیتی‌پسند اصفهان پنجشنبه 19 مهر از ساعت 18 مهمان شرکت ملی حفاری اهواز است؛ تیم فوتسال گیتی پسند با 12 بازی و 28 امتیاز در صدر جدول و ملی حفاری اهواز هم با 11 بازی و 20 امتیاز در جایگاه پنجم جدول جای گرفته است.

✅ مسابقات فرهنگی ورزشی مستعدان هاکی دختران کشور برگزار شد که تیم اصفهان با 8 امتیاز سوم شد؛ استان مرکزی با 18 امتیاز اول شد و همدان هم با 9 امتیاز مقام دوم این مسابقات را کسب کرد.

✅ در چهارچوب مسابقات لیگ قهرمانی بولینگ کشور تیم توسعه گردشگری سپاهان در سالن بولینگ صفه اصفهان به مصاف تیم شیراز رفت و مهمان خود را با نتیجه 3494 به 3229 و با اختلاف 265 پین شکست داد.

✅ اکرم قربانی با 30 ساعت شنای پای دوچرخه بدون استفاده از دست نام خود را در فهرست رکورد‌داران زن ایران ثبت کرد؛ وی در سال96 نیز موفق به ثبت رکورد 2٠ ساعت شده بود.

ورزش شنا پای دوچرخه به حرکتی گفته می‌شود که با کمک آن شناگر می‌تواند به صورت عمودی در آب قرار گیرد و در حالی که دست کم صورتش از آب بیرون باشد، به این ترتیب شناگر قادر خواهد بود که عمل تنفس را انجام بدهد و از فرورفتن کامل بدن خود به زیر آب جلوگیری کند، اما در هیچ جهت خاصی نیز حرکت نکند.

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که در این فصل با از دست دادن چند مهاجمش از جمله مرتضی تبریزی و رضا حبیب‌زاده در خط حمله دچار مشکل شده بود، با بازیکن سابق نفت تهران به توافق رسید.

امیرارسلان مطهری که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان را هم دارد، امروز با حضور در باشگاه ذوب‌آهن به مدت یک فصل به جمع سبزپوشان اصفهانی پیوست.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ تمرین دیروز تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که ملی‌پوشان فوتبال کشورمان امروز با توپ‌های رسمی جام ملت‌های آسیا کار تاکتیکی را پشت سر گذاشتند؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا این توپ‌ها را در اختیار تیم‌های حاضر در این مسابقات قرار داده و به همین علت امروز ملی‌پوشان رسماً با این توپ‌ها کار کردند.

تیم ملی فوتبال ایران روز 24 مهر در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی خواهد رفت.

✅ در ادامه نخستین روز از رقابت‌های سومین دوره المپیک جوانان، تیم ملی بسکتبال 3 نفره بانوان به رقابت پرداخت؛ دختران بسکتبالیست کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل مجارستان قرار گرفتند و با نتیجه 22 بر صفر مغلوب شدند.

✅ در نخستین روز از بازی‌های المپیک جوانان که به میزبانی بوینس‌آیرس در حال برگزاری است، امیرحسین شاکر نماینده شمشیربازی ایران به رقابت با حریفان پرداخت.

وی با کسب 4 پیروزی و 3 شکست در رتبه هفتم قرار گرفت و به جدول حذفی راه یافت، شاکر در جدول حذفی 16 نفر به مصاف ژاپن رفت که با نتیجه 15 بر 9 مسابقه را واگذار کرد و به کارش در مسابقات پایان داد.

✅ نخستین روز از سومین دوره المپیک جوانان آغاز شد. امیرسیاوش ذوالفقاریان ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در تفنگ بادی 10 متر در مرحله مقدماتی به رقابت پرداخت؛ ذوالفقاریان در این ماده با ثبت رکورد 628.5 امتیاز در رده نخست قرار گرفت و به فینال صعود کرد.

ملی‌پوش کشورمان در فینال با ورزشکارانی از چین، هند، استرالیا، روسیه، صربستان، آلمان و اتریش به رقابت پرداخت و در رده هشتم قرار گرفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ تیم فوتبال منچستر‌سیتی در آنفیلد مهمان لیورپول بود و به تساوی بدون گل رسید، در 4 دقیقه مانده به پایان بازی یک پنالتی به سود من‌سیتی گرفته شد اما ریاض محرز ستاره الجزایری این ضربه را خراب کرد.

این اتفاق در شرایطی برای محرز رقم خورد که او در 8 پنالتی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس تنها 3 پنالتی را گل کرده بود و اینکه آخرین گل او از روی نقطه پنالتی به ماه نوامبر سال 2016 باز می‌گردد.

✅ تیم فوتبال چلسی در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف ساوتهمپتون رفت و به پیروزی 3 بر صفر رسید. این هشتمین بازی متوالی بود که آبی‌پوشان لندنی متحمل شکست نشدند.

این رکورد در شرایطی برای ساری ثبت شد که وی توانست به رکورد مورینیو و اسکولاری سرمربیان سابق این تیم برسد؛ چلسی با این پیروزی 20 امتیازی شد و به صدر رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار