سرپرست کانون پرورشی فکری یزد:
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به ضرورت هدفمند کردن دوره آموزشی کودکان، کانون پرورش فکری را زیرساختی مناسبی برای توسعه صنایع دستی گردشگری استان یزد دانست.
کد خبر: ۶۶۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 10 October 2018

کودکان که علی‌رغم باور عمومی توان کافی برای خودکفایی ندارند می‌توانند با برنامه ریزی و آموزش هدفمند منشأ استعداد و ظرفیت اقتصادی مختلف شوند.

دستان کوچک کودکان از جمله ظرفیت‌های مغفول ‌در توسعه اقتصادی و گردشگری است که در کشورهای توسعه یافته جهان به شیوه‌های مختلفی مطرح و مورد حمایت قرار گرفته است.

توجه به استعداد فعلی کودکان نقش مهمی در پرورش نسلی پویا، توانمند و مقتصد در آینده می‌شود که مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه اقتصادی و فرهنگی باید بیش از پیش توجه به ظرفیت کودکان را در دستور کار خود قرار دهند.

«محمدرضا آخوندی» سرپرست کانون پرورش فکری استان با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک اظهار کرد: بیش از 12 هزار کودک و نوجوان در مراکز مختلف کانون‌های پرورش فکری استان در رشته‌های هنری، فرهنگی، ادبی، قصه گویی، کاردستی، سفالگری، نقاشی، تئاتر، تئاتر عروسکی، نمایش فیلم و طراحی دیواری عضویت دارند .

وی نقش کانون در پرورش کودکان و نوجوانان را مهارت آموزی در کنار بالابردن دانش علمی این افراد دانست و افزود: مهمترین هدف کانون، پرورش خلاقیت و مهارت آموزی است که در کنار ارتقای سطح علمی افراد حتی منجر به درآمدزایی آنان نیز می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در مورد برنامه‌های این کانون در استان‌، تصریح کرد: همه ساله برنامه‌های متنوعی تحت عنوان کمیته «هفته ملی کودک» با حضور مراکز 24 گانه کانون پرورش فکری استان از 14 تا 20 مهرماه در یزد برگزار می‌شود.

آخوندی برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری را از جمله برنامه های شاخص این هفته در یزد دانست و بیان کرد:‌ این جشنواره به صورت متمرکز در محل مجتمع فرهنگی و هنری کانون واقع در بلوار امیرکبیر با حضور بیش از 100 شرکت کننده مرحله استانی متشکل از گروه‌های کودکان، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود، که برگزیدگان این جشنواره در مراحل منطقه‌ای و کشوری حضور راه خواهند یافت.

وی برگزاری «نمایشگاه نقاشی آب» در حاشیه این مراسم را از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری عنوان و ادامه داد: گردشگری کودک که یکی از جاذبه‌های مطرح اشتغال‌زای شهر جهانی یزد محسوب می‌شود، با استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری می‌تواند رونق بگیرد چرا که یکی از برنامه‌های این کانون معرفی شخصیت‌ها و اماکن استان است .

این مسئول با اشاره به ضرورت هدفمندشدن بازدیدها و برنامه‌های کانون پرورش فکری استان به منظور رونق گردشگری کودک خاطرنشان کرد: هدفمند شدن بازدید‌های کانون نقش مهمی در توسعه گردشگری کودک در شهر جهانی یزد ایفا می‌کند.

وی در ادامه از عضویت رایگان علاقمندان به مناسبت هفته کودک در کلیه مراکز کانون پرورش فکری استان خبر داد و افزود: کلیه کودکان 6 تا 18 سال می‌توانند به مناسبت این هفته ملی در کلاس‌های کانون پرورش فکری به طور رایگان عضو شوند .

لزوم کاربردی کردن سازه‌های کوکان در کانون پرورش فکری

«سکینه قیصری» مربی کانون پرورش فکری یزد با اشاره به نقش کانون پرورش فکری در بالندگی کودکان و نوجوانان به خبرنگار ایسنا، گفت: خلاقیت مهمترین آموزه‌ای است که کودکان می‌توانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند چرا که خلاقیت به شیوه‌های مختلف در زندگی آن‌ها استفاده می‌شود .

وی افزود: کانون پرورش فکری نیز در راستای پرورش خلاقیت کودکان از دوستی و ارتباط گیری کودکان با کتاب به عنوان اولین گام استفاده کرده و مهارت‌هایی مانند موسیقی، قصه گویی، مجسمه و سفال را نیز فرامی‌گیرند .

این مربی پیشکسوت کانون پرورش فکری یزد که دارای 25 سال سابقه کار مستمر است خودنمایی افراد پرورش یافته از آغوش کانون را مهمترین دستاورد آن دانست و بیان کرد:‌ خوشبختانه همه ساله شاهد پرورش افراد و حتی نخبگانی در سطح ملی و بین المللی هستیم که این موضوع، به وضوح گویای نقش کانون در خوب بارآوردن کودکان است .

وی ویژه برنامه «معرفی شخصیت و سرزمین» را یکی دیگر از برنامه‌های کانون پرورش فکری استان یزد به منظور رونق انواع گردشگری با استفاده از ظرفیت کودکان خواند و گفت: مهمترین طرحی که در این حوزه مد نظر قرار دارد معرفی مشاهیر یزد به ویژه افراد مرتبط با کودکان مانند «مهدی آذریزدی» است که در قالب برنامه‌های سفال، انیمیشن، کاردستی، معرفی کتاب و تکنیک‌های مختلف در حال اجرا است.

قیصری کاربردی کردن سازه‌های کوکان و نوجوانان را یکی از راه‌های پرورش نیروی انسانی نسل جدید برای توسعه اشتغال استان دانست و بیان کرد: حرفه‌آموزی هدفمند زمینه‌ساز افزایش مهارت‌های فنی در کودکان و نوجوانان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت آشنا کردن کودکان با فعالیت‌های اقتصادی مختلف، اظهار کرد: فعالیت‌هایی مانند خیاطی و کاردستی و چرم دوزی برای ایجاد صنایع دستی قابل فروش از جمله برنامه‌های کانون در استان یزد است.

وی در پایان راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه کارهای دستی کودکان را یکی از موثرترین گام‌ها در راستای کاربردی کردن سازهای کودکان کانون پرورش فکری یزد دانست و خاطرنشان کرد:‌ این فعالیت از سه سال گذشته تاکنون برای ایجاد اشتغال کودکان و نوجوانان تحت پوشش کانون پرورشی در استان یزد انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار