مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت :صادرات استان در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۱۱۶میلیون دلار کالا به وزن یک هزار و ۳۸۷ تن از گمرکات بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصدافزایش داشته است.
کد خبر: ۶۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 11 October 2018

به گزارش تابناک : قربان میرزایی، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان افزایش 33درصدی صادرات کالا از استان گفت: حجم صادرات هم سال گذشته در این زمان یک هزار و 36 تن به ارزش 843 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در شش ماهه امسال 4 میلیون و 326 هزار دلار ازمحل تجارت چمدانی و 34 میلیون و 201 هزار دلار از  محل بازارچه‌ های مرزی باجگیران ودوغارون بوده است.

میرزایی بیان کرد: در این مدت میـزان واردات استان 144 هزار تن بـه ارزش بالغ بر176 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن 8 درصد و از لحاظ ارزش7 درصد افزایش دارد چنانکه حجم  واردات سال گذشته در این زمان 134هزارتن به ارزش  164میلیون دلار بوده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان هم در این مدت زمانی مثبت و معادل 940 میلیون دلار است.

وی افزود: حجم صادرات بازارچه های مرزی استان در این مدت 78 هزارو 993 تن به ارزش تقریبی 34 میلیون و 201 هزار دلار بوده است که نسبت به سال قبل از نظر وزنی کاهش 42 درصدی و از نظر ارزشی 13درصدی را نشان می دهد.

میرزایی گفت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل زعفران ، انواع کف پوش ها ، مواد نساجی ، میوه و سبزیجات ، رنگ ، مواد خوراکی ، قند و شکر و مانند آن بوده است.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال به 83 کشور صادرات داشته ایم ، افزود : مقصد عمده این کالاهای صادراتی را به ترتیب افغانستان ، ترکمنستان ، عراق ،امارات متحده عربی ، هنگ کنگ ، تاجیکستان ، ازبکستان ، اسپانیا و پاکستان ، ویتنام و قزاقستان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار