نشست تهران 1402، پیرامون برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد؛ در این نشست متخصصان به بحث و بررسی در رابطه با این برنامه پنج ساله که از سوی شهرداری تهران تدوین شده پرداختند. در همین رابطه عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با تیتر شهر به بحث و بررسی در خصوص دستاوردهای این نشست جهت اصلاح برنامه سوم توسعه شهر تهران پرداخت.
کد خبر: ۶۶۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 13 October 2018

به گزارش تابناک : علی اعطا، رئیس کمیته معماری و طرح های شهری در حاشیه نشست تهران 1402 عنوان کرد: شورا باید محلی برای گفتگوی مستمر شهروندان و نمایندگان آنها باشد و سلسله جلسات دوباره تهران چنین هدفی را در حوزه شهرسازی و معماری دنبال می کند.


عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: نشست نخست دوباره تهران، با عنوان باغ های گمشده، میوه همکاری و تشریک مساعی کمیته معماری و طرح های شهری شورا بود و تعداد قابل توجهی از متخصصین و کارشناسان این حوزه، و اعضای شورا و مدیران شهرداری در رابطه با ایده های جایگزین برای مصوبه برج باغ با هم گفتگو کردند و در پیشنهادی که امروز شهرداری برای ارایه به شورا آماده کرده است، ردپای آن گفتگوها را می شود دید.


این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: هدفی که کمیته معماری و طرح های شهری شورا دنبال می کند، شکل گیری گفتگوی عمومی در سطح جامعه تخصصی و در گام های بعدی شکل گیری گفتگو در سطح عمومی است. تلقی ما این است که راهکارهای برون رفت از مسایل و مشکلات پیچیده شهر تهران، از رهگذر گفتگو پدیدار می شود.


اعطا گفت: نشست دوم دوباره تهران، یعنی تهران 1402، که به عبارتی دومین نشست از سلسله نشست های دوباره تهران است، دو دستاورد مهم داشت. دستاورد اول این نشست، ایجاد فضایی بود که مدیران شهرداری اقداماتشان در تهیه برنامه پنجساله سوم را توضیح دادند، اعضای شورای شهر نقدها و نظراتشان را مطرح کردند و در نهایت در دو پنل تخصصی که ده نفر از کارشناسان برجسته حوزه شهرسازی و معماری در آن حضور داشتند، حوزه شهرسازی و معماری برنامه مورد بررسی قرار گرفت. این همان گفتگوی عمومی است که به آن باور داریم و معتقدیم می تواند بر مسیری که باید طی کنیم، نور بتاباند.


وی ادامه داد: دستاورد دیگر برنامه این بود که بعد از گفتگوهایی که در این سالن صورت گرفت، استدلالهایی که مطرح شد و مباحثاتی که انجام شد، دییس دبیرخانه تدوین برنامه و قایم مقام معاونت برنامه ریزی، پیشنهاد کردند که در بازبینی بخش شهرسازی و معماری برنامه مشارکت فعال و همکاری با شورا و کارشناسانی که به ما کمک می کنند داشته باشند. این دستاورد مهمی است.
رئیس کمیته معماری و طرح های شهری در رابطه با برنامه سوم توسعه تهران بیان کرد: ما شرایط تهیه برنامه را با یک حالت ایده آل که در ذهن داریم، مقایسه نکنیم. بالاخره امروز نسبت به برنامه دوم شهرداری، گام های مهمی در روند تهیه و تصویب برنامه برداشته شده از این رو در مورد آن با هم گفتگو می کنیم، نقد و بررسی کنیم و به 5 سال آینده با هم فکر کنیم.


اعطا در خصوص نقدهای وارد شده به این برنامه بیان کرد: ممکن است کسانی از منظر کارشناسی نقد داشته باشند. قبول داریم. خود شهرداری هم قاعدتا به خودش نمره بیست که نمی دهد. بالاخره مسیری آغاز شده و قدم هایی برداشته شده و برخی اعضای شورا نقدهایی دارند. اما برگزاری این گونه نشست ها قدم اول است.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار