یکی از بزرگترین مشکلات مسئولان و ورزشکاران بدمینتون در استان‎‌های مختلف که خراسان‌رضوی نیز شامل آن می‌شود، کمبود توپ پردار در کشور و استفاده از آن تنها در مسابقات کشوری است.
کد خبر: ۶۶۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 13 October 2018

به گزارش تابناک : بدمینتون یکی از ورزش‌هایی است که سالیانه از پیشرفت بالایی برخوردار بوده و ورزشکاران موفقی دارد، تاکنون افرادی مانند مهدی رضایی، علی اکبریان و زرچی در خراسان رضوی توانستند در بخش بدمینتون برای استان خود مقام‌آوری کنند.

البته مشکلاتی نیز سد راه ورزشکاران قرار گرفته و مسیر را برای آنها پر پیچ و خم کرده، آنها امکانات کافی برای فعالیت خود ندارند و نمی‌توانند به راحتی در این عرصه فعالیت کنند، توپ پردار یکی از واجبات ورزش بدمینتون بوده که بسیار گران‌قیمت و کمیاب است و تنها در مسابقات کشوری در اختیار ورزشکاران استان‌ها قرار می‌گیرد.

هیئت بدمینتون خراسان رضوی همراه ورزشکاران استان

مهدی رضایی در این باره اظهار داشت: فعالیت‌های مختلفی داشتم که از جمله آنها می‌توان به اعزامم به مسابقات رنکینگ جوانان اشاره کرد که هم‌اکنون در شهر دیوان دره کردستان به رقابت می‌پردازم، دور نخست مسابقات مذکور را در اراک گذراندم و جزو هشت نفر برتر شدم.

عضو تیم ملی بدمینتون گفت: در حال حاضر به دور دوم این مسابقات اعزام شده و در جدول اصلی انفرادی و در دور مقدماتی دوبل فعالیت دارم، با توجه به تمرینات متعددم می‌توان به مدال‌آور‌ام در رنکینگ جوانان کشور امید داشت، تاکنون مورد حمایت آکادمی پونا، شرکت ورزشی فلکس و هیئت بدمینتون خراسان رضوی واقع شدم و از این لحاظ به طور کامل تأمین بودم.

رضایی با اشاره به وضعیت کلی خود در عرصه ورزش بدمینتون، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیئت بدمینتون خراسان رضوی دارای دو سالن اختصاصی است، محل تمرینی و دفتر هیئت بدمینتون نیز به طور اختصاصی اداره می‌شود، وسایل و تجهیزات ورزشکاران قطعاً باید شخصی خریداری شود.

امکانات مناسبی در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌گیرد

وی تصریح کرد: به دلیل حضورم در تیم ملی و مدال‌آوری‌ام در بخش کشوری نسبت به سایر ورزشکاران بدمینتون هزینه‌های پایین‌تری را باید پرداخت کنم اما به طور کلی در حال حاضر بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار تومان صرف خرید تجهیزات ورزشی بدمینتون کرده‌ام.

رضایی ادامه داد: تاکنون دو مرتبه به مقام سوم مسابقات قهرمانی نوجوانان دوبل کشور دست یافتم، همچنین مقام سوم رنکینگ جوانان کشور را نیز کسب کردم، علاوه بر آن رتبه نخست کشوری در قسمت انفرادی نوجوانان کشور را به دست آوردم، بنده عضو تیم ملی هستم اما امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار بنده و هیئت بدمینتون استان قرار نمی‌گیرد.

استفاده از توپ پردار در مسابقات کشوری

مجید زرچی در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: هیچ توپ پرداری در خراسان رضوی وجود ندارد، البته لازم به ذکر است که در کشور توپ پردار برای مسابقات استانی استفاده نمی‌شود و به دلیل گرانقیمت و کمیاب بودن آنها تنها در مسابقات کشوری توسط فدراسیون در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرند.

دبیر هیئت بدمینتون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فدراسیون برای مسابقات کشوری جدا از هزینه اعزام و شرکت در مسابقات، مبلغ یک میلیون تومان تنها برای استفاده از توپ از هیئت‌های بدمینتون استان‌ها اخذ می‌کند، این توپ‌ها از گمرک با هزینه بالایی وارد کشور می‌شود.

متولیان بدمینتون در گیر و دار ورود توپ پردار

رچی خاطرنشان کرد: در یکی از مسابقات گذشته واردات توسط گمرک به تعویق افتاده و برای برگزاری مسابقات، فدراسیون مبلغ بالایی برای وارد شدن یکسری از آنها پرداخت کرد، این توپ‌ها وزن سنگینی داشته و با توپ‌های پلاستیکی مغایرت دارد، در هر صورت این توپ‌ها به سختی وارد کشور می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر قوطی 12 عددی توپ پردار 160 هزار تومان بوده که با توجه به تعداد بالای ورزشکاران در دو بخش بانوان و آقایان و رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و نظایر آنها، این تعداد پس از یک ساعت و نیم فعالیت غیر قابل استفاده مجدد می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار