بعد از عزل شبانه رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سوی شهردار تهران این بار نوبت به معاون رسانه این مجموعه رسید تا با استعفای خود پرده ازمناسبات رسانه ای پشت پرده در شهرداری و از همه مهمتر ناآشنا بودن مدیران ارشد شهری به مقوله رسانه و روابط عمومی ذکر کرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 14 October 2018

به گزارش تابناک : بی اهمیت بودن جایگاه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از نگاه مدیران شهری و روانه کردن مدیران حزبی، قومیتی و سفارشی به این مجموعه یکی از آسیب هایی بود که در دوره جدید مدیریت شهری تهران، شهرداری با آن روبه رو بود.


بررسی بعد رسانه ای شهرداری تهران در دوره جدید فعالیت آن در دوره اصلاحات نشان می دهد که حوزه رسانه، روابط عمومی و تبلیغات این مجموعه عمومی بیشترین آسیب پذیری را به نسبت سایر حوزه های مدیریتی در شهرداری تهران داشت.

دلیل این اتفاق نیز این بود که بسیاری از مدیرانی که وارد مجموعه شهرداری تهران در تمام رتبه های مدیریتی شدند، خود را رسانه شناس می دانستند و به همین دلیل با ایده هایی که خود برای انجام کارهای رسانه ای و ارتباطی داشتند؛ گروه های کوچکی را در دل مجموعه های خود ایجاد کردند که این گروه ها بدون داشتن یک ضابطه مشخص اقدام به خبر پراکنی و اطلاع رسانی هایی کردند.

 

جنگ نفکش ها به مرکز ارتباطات رسید!/ سفر تفریحی در بندرعباس، عزل رئیس مرکز ارتباطات در تهران!


از بین رفتن یکپارچه سازی در حوزه رسانه و روابط عمومی شهرداری تهران و سازمان ها و مناطق زیر مجموعه آن باعث شد تا بسیاری از موج های رسانه ای و تخریب ها از نااگاهی همین تیم های کوچک در دل شهرداری تهران کلید بخورد.


این در حالی است که در سال های گذشته سعی شد تا با ایجاد مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران رویه واحدی در حوزه های اطلاع رسانی، تبلیغات، رسانه، امور بین الملل و ... در بدنه شهرداری تهران شکل گرفته و نظارت بر نحوه انتخاب مدیران روابط عمومی زیر مجموعه های شهردار تهران از سوی این مرکز انجام شود.


به رغم این تاثیرگذاری اکنون مرکز ارتباطات که حکم روابط عمومی مجموعه بزرگ شهرداری تهران را برعهده دارد از یک سازمان استراتژیک به یک مجموعه فانتزی تبدیل شود و در این میان نوبت انتصابات به مدیرانی در حوزه روابط عمومی در دوره جدید برسد که به دلیل نسبت های قومیتی، نامه های محرمانه سفارشی و وابستگی های حزبی وارد این وادی شوند.


پیک نیک در بندرعبارس، عزل در تهران


ماجرای عزل شبانه رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که در پنج شنبه گذشته موج رسانه ای بالایی را در رسانه های حوزه شهری و مجموعه شهرداری تهران به وجود آورد، اتفاقی بود که به شیوه کاملا نظامی و در حکم یک کودتا در مرکز ارتباطات ایجاد شد.

 

جنگ نفکش ها به مرکز ارتباطات رسید!/ سفر تفریحی در بندرعباس، عزل رئیس مرکز ارتباطات در تهران!


هر چند توضیحات بعدی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بر این موضوع پافشاری می کرد که به دلیل عدم تمدید ماموریت محمد علی کریمی، رئیس سابق مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از سوی سازمان صدا وسیما باعث اتخاذ این تصمیم از سوی شهردار تهران شده است؛ اما حتی اگر وی به عنوان کارمند رسمی صدا و سیما باید به مجموعه اصلی خود بازمی گشت عزل شبانه رویه خوبی برای این جابه جایی نبود و باید رفتار سازمانی و مدیریتی افشانی به عنوان مدیر ارشد شهر تهران به گونه دیگری اجرایی می شد.


اما نکته قابل تامل دیگری که در این میان وجود دارد، این است که همان شبی که دفتر شهردار تهران تصمیم به بر کناری کریمی از ریاست مرکز ارتباطات گرفت تا پوریا سوری را به صورت موقت سرپرست این مجموعه کند؛ کریمی در توئیتی اعلام کرد که خبر برکناری اش را از طریق رسانه های مجازی شنیده است چرا که وی به دعوت یکی از شرکت های نفتی در حال استراحت روی یکی از نفت کش ها بوده است.


اگر از این موضوع که معاون روابط عمومی وی نیز در این پیک نیک وی را همراهی می کرده است و این زمان حساس تصمیم به سفر به جنوب کشور کرده اند، بگذریم، اما با کنار هم قرار دادن پازل هایی که در نهایت به برکناری کریمی ختم می شود؛ می توان این نتیجه گیری را کرد که این عزل در بعدازظهر روز پنج شنبه نشان از اولیتماتومی دارد که شهردار تهران در خصوص برخی اتفاقات روی داده در مدت زمان معین مانند برگزاری جشن روز تهران و انتشار لیست رسانه ها توسط معاون رسانه مرکز خواهیم رسید که به دلیل حمایت کریمی از معاونان خود قرعه برکناری به نام وی زده شد.

 

جنگ نفکش ها به مرکز ارتباطات رسید!/ سفر تفریحی در بندرعباس، عزل رئیس مرکز ارتباطات در تهران!


البته این برخورد در برکناری مدیر مرکزی که هدایت و راهبردی رسانه ها و روابط عمومی های زیر مجموعه شهرداری تهران را برعهده دارد، از سوی شهردار تهران به رغم ریسک بالایی که داشت؛ خود قابل تامل است چرا که اگر در مجموعه ای به دلایلی موفقتی حاصل نشود در ابتدا معاونان این مجموعه باید پاسخگوی عدم اجرای باکیفیت یک برنامه و یا انتشار لیستی که می تواند به تهدید بزرگ برای شهردار تهران محسوب شود؛ پاسخگو باشند و زمانی که افشانی اقدام به عزل رئیس مرکز ارتباطات آن هم در بعدازظهر یک روز تعطیل می کند؛ بیشتر نشان از فاصله نگاه و دیدگاه مدیر مذکور با وی است.


به هر حال باید قبول کرد که محمد علی کریمی انتخاب افشانی برای مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بود. انتخابی که معلوم نیست در ابتدا بر اساس آشنایی با نحوی مدیریت و کارنامه وی بوده است یا سفارش دوستان و نزدیکان حزبی؛ اما آنچه در بررسی فرآیند این اتفاق به دست می آید این است که نه محمد علی کریمی از نزدیک با اخلاق، روحیه و طرز مدیریت محمد علی افشانی آشنا بوده و نه افشانی مدیر منتسب خود را برای مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به خوبی می شناخته است و صرفا به دلیل فشار رسانه ها و انتقادهایی که به دلیل عدم توجه وی به انتخاب رئیس مرکز ارتباطات انجام شده، خواسته به یک نقطه آرامش برسد.

جنگ نفکش ها به مرکز ارتباطات رسید!/ سفر تفریحی در بندرعباس، عزل رئیس مرکز ارتباطات در تهران!


اما سوال اینجاست که انتصابات پی در پی در مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران چه تاثیری می تواند بربدنه شهرداری تهران داشته باشد؟

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار