خراسان‌رضوی یکی از معدود استان‌های فاقد کورت تخصصی اسکواش است، از سال‌های گذشته فوندانسیون زمین ساخته شده و در همان مرحله باقی ماند.
کد خبر: ۶۶۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 14 October 2018

به گزارش تابناک : خراسان‌رضوی حائز کارنامه درخشان و ورزشکاران ماهری در عرصه اسکواش است، ورزشکاران این رشته تاکنون سعی بر کسب بهترین‌مقام‌ها داشته اند و برای پیشرفت خود تمرینات بی وقفه‌ای انجام داده اند.

ورزشکاران اسکواش تاکنون رتبه‌های متعددی را کسب کرده اند و قصد بر ادامه همین روند را دارند، هر چند آنها با برخی از مشکلات نظیر فقدان امکانات، کورت تخصصی و نظایر آنها مواجه هستند، علاوه بر آنها ورزشکاران باید مبلغ زیادی را صرف خرید تجهیزات خود کنند.

برای اجرای تمریناتم باید ورودی پرداخت کنم

نادر گلرخی در ارتباط با فعالیت خود از چندین سال اخیر تاکنون اظهار داشت: دو مدال سومی در مسابقات بین‌المللی ایران جونیور و اصفهان جونیور کسب کردم، همچنین در مسابقات اروپایی فرانسه و در رقابت‌های آسیایی قطر نیز شرکت داشتم، تاکنون دو مقام کشوری کسب کرده و در حال حاضر تمریناتم را ادامه می‌دهم.

مدال‌آور مسابقات بین‌المللی اسکواش گفت: تاکنون یک تا دو مرتبه به دلیل کسب مقام‌های مختلفم توسط هیئت اسکواش خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر به عمل آمده است، اما در حال حاضر برای اجرای تمریناتم در زمین ورزشی مجبور به پرداخت مبلغ مشخصی هستم که امیدوارم به زودی این مسئله مرتفع شود.

هزینه‌های وسایل و تجهیزات اسکواش بالا است

گلرخی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تهیه وسایل مورد استفاده اسکواش بر عهده خودم بوده و باید با هزینه شخصی تأمین کنم، مشکلات بسیاری در این زمینه وجود داشته که از آن می‌توان به هزینه بالای وسایل اسکواش اشاره کرد که خرید و تهیه آن را سخت می‌کند، در این زمینه ورزشکاران مورد حمایت مسئولان قرار نگرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ورزشکاران اسکواش، فقدان کورت اختصاصی و رایگان است، همچنین تجهیزات این ورزش بسیار گرانقیمت است، به عنوان مثال ورزشکاران برای فعالیت در زمینه حرفه‌ای باید مبلغ یک میلیون تومان برای راکت و دو میلیون تومان نیز باید برای خرید کیف، کفش، عینک، توپ و نظایر این تجهیزات در نظر بگیرند.

خراسان رضوی جزو معدود استان‌های فاقد کورت اختصاصی اسکواش است

ایمان نصیرزاده در ارتباط با موارد ذکر شده اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از معدود استان‌های فاقد سالن ورزشی اختصاصی است، هیئت اسکواش خراسان رضوی سالن ورزشی اجاره کرده و ماهیانه 5 میلیون و 500 هزار تومان در این راستا پرداخت می‌کند، این مبلغ برای هیئت هزینه‌ بالایی محسوب می‌شود.

دبیر هیئت اسکواش خراسان رضوی گفت: سال گذشته با 5 میلیون تومان امکان برگزاری مسابقات هزار دلاری بود اما در حال حاضر باید این مبلغ به سالن ورزشی اختصاص یابد، هیئت تلاش زیادی برای اختصاص کورت تخصصی اسکواش دارد و به دنبال سهولت در انجام امور ورزشکاران است.

کورت اختصاصی اسکواش در حال ساخت است

نصیرزاده خاطر نشان کرد: به تازگی اعتبارات ساخت کورت تخصصی اسکواش اخذ شده و مسئولان در حال تکمیل این محل هستند، البته سال گذشته اعتبارات مربوط به این زمین اخذ شد اما از یک ماه گذشته اقدامات در این زمینه آغاز شد، زمین مورد نظر مجموع چهار کورت تخصصی اسکواش است.

وی تصریح کرد: فوندانسیون این زمین اختصاصی از گذشته احداث شده بود، در حال حاضر سازه کورت‌ها باقی مانده و این محل تا یک سال و 6 ماه آینده تکمیل می‌شود، تاکنون موفقیت‌ها مانند مدال‌آوری در مسابقات مختلف به صورت گلخانه‌ای بوده و هیئت قصد بر انسجام آن دارد.

هزینه وسایل اسکواش افزایش یافته است

نصیرزاده بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اجاره بالای محل کنونی، از ورزشکاران ورودی اخذ شده که افراد حرفه‌ای و مدال‌آوران دارای تخفیف 50 درصدی هستند، در صورت تکمیل کورت اختصاصی، امکانات به صورت رایگان در اختیار تمامی ورزشکاران قرار می‌گیرد.

دبیر هیئت اسکواش خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بابت خرید راکت 600 هزار تومان پرداخت می‌شد که امسال مبلغ آن به 1 میلیون و 700 هزار تومان رسید، لوازم اسکواش داخلی نبوده و قیمت آنها به میزان دلار بستگی دارد، سایر وسایل نیز مانند کفش و لباس هزینه‌های کوچک و بزرگی را در بر دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار