خط و نشان عضو شورای شهر مشهد برای تقی زاده خامسی؛
مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد با انتشار خبری در صفحه اینستاگرام خود از تذکر و سوال از شهردار مشهد و عدم کفایت وی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک رضوی؛ عضو شورای شهر مشهد در صفحه اینستاگرام خود از تذکر و سوال به جهت استیضاح و عدم کفایت شهردار خبر می دهد و در رابطه با ماده 74 قانون شورا نوشت"بر گردن تک تک ما از طرف مردم حقی است که در وقت و جای خودش ما را از پاسخگویی مصون نمی کند"

 

ریاضی در این پست اینستاگرام با انتشار عکسی از ماده 74 قانون شهرداری ها نوشت؛
مبحث دوم: تذکر و سوال- استیضاح و عدم کفایت شهردار ماده 74- چنانچه یک یا چند فرد از اعضای شورای به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت کتبی به شهردار تذکر داده و در نخستین جلسه علنی اعلام اعلام خواهد شد و در صورت عدم کفایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می شود که در این صورت، رئیس شورا سوال را به صورت کتبی به شهردار اطلاع داده و در نخستین جلسه علنی اعلام خواهد نمود و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال است. چنانچه شهردار از حضور خودداری نموده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود، در جلسه دیگری موضوع مجددا به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد ارائه می شود. فاصله میان ابلاغ تا تشکیل جلسه که از سوی رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهردار،رای موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا، رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

 

در تبصره ای آمده است؛ در فاصله میان صدور رای عدم اعتماد و برکناری شهردار یا پایان خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از سه ماه به طول بینجامد یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورا عهده دار و مسئول اداره امور شهرداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار