با توجه به تلاش های چند ماه اخیر تیم مشاوران شهردار تهران اما آنچه که نشست مشترک بعدازظهر نمایندگان مجلس تهران و‌اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است، محمد علی افشانی شهردار هفدهم تهران باید از شهرداری برود.
کد خبر: ۶۶۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 15 October 2018

به گزارش تابناک : هر چند در ابتدا شهردار تهران خود را یکی ازمدافعان سرسخت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی می دانست و برای اجرایی کردن این قانون، آن هم قبل از تایید شورای نگهبان دست به کار شده و شروع به برکناری شهرداران و مدیران بازنشسته شهرداری تهران کرد، اما زمانی که این قانون دامن شهرداران کلانشهرها را گرفت، رویکرد افشانی نیز در مواجهه با این قانون تغییر کرد.


شهردار تهران بر این باور بود که با ارائه استفساریه از سوی نمایندگان مجلس و با توجه به نحوی انتخاب شهرداران از سوی شوراهای اسلامی شهرها حتما راه گریز و استثنائی برای ماندنش در این پست مدیریتی وجود خواهد داشت!


این در حالی بود که حتی در رابطه با ماندن یا رفتن شهرداران کلانشهرها بین نمایندگان مجلس نیز اختلاف نظر افتاد، اما در مقابل اعضای شورای شهر در تلاش بودند تا همچنان راهکاری برای ماندگاری افشانی به عنوان شهردار پایتخت پیدا کنند.پ

 

در نهایت صبح امروز رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضا اعلام کردند که در نشست مشترکی که بعدازظهر امروز بین نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر برگزار می شود؛ تصمیم گیری نهایی برای رفتن یا ماندن افشانی گرفته خواهد شد.


اما از قرار معلوم در این نشست نیز مشخص شده است که افشانی هفدهمین شهردار تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دومین شهردار دوران اصلاحات در یک سال اخیر است که به دلیل بازنشسته بودن باید این پست مدیریتی را ترک کند.


آن هم در شرایطی که روند تغییر مدیران شهری در پست های مختلف سازمانی شهرداری تهران از سوی تیم افشانی سرعت بیشتری به خود گرفته است.


در این رابطه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در توئیتی اعلام کرده است: در جلسه امشب مشترک بین نمایندگان مجلس تهران و‌اعضای شورای شهر تهران با موضوع قانون‌منع بکارگیری بازنشستگان اعلام شد امروز معاونت حقوقی و‌پارلمانی ریاست جمهوری رسما نامه داده و شهرداران (من جمله شهردار تهران) را مشمول قانون دانسته است.

محمد علی افشانی هم از شهرداری تهران می ورد


حال باید منتظر بود تا جریان های سیاسی داخل شورای شهر تهران کدام گزینه را به عنوا شهردار هجدهم شهر تهران معرفی خواهد کرد تا حداقل بعد از گذشت یک سال به قائله انتخاب شهردارانی با عمر کوتاه پایان دهد!

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار