در جریان نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران در رابطه با عدم انتشار اوراق مشارکت تذکر داد.
کد خبر: ۶۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 15 October 2018

به گزارش تابناک : الهام فخاری در خصوص انتشار اوراق مشارکت گفت: به منظور بهره‌گیری شهرداری تهران از فرصت‌های تأمین منابع مالی دولت، مندرج در«بند د» تبصره 5 قانون بودجه سال 1396 کل کشور در تکمیل زیرساخت های خط 6 و 7 مترو، شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه شماره 27715/2412/160 مورخ 26/10/96 مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران را صادر نمود. با این وجود با تعلل، عدم انجام به موقع اقدامات لازم و تأخیر در فراهم سازی زمینه‌ها، انجام این مصوبه در مهلت قانونی تعیین شده میسر نشد.

فخاری اظهار کرد: لازم به ذکر است با این تعلل شهرداری تهران علاوه بر محروم ماندن از فرصت قانونی تأمین 1300 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، از دریافت سهم 50 درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت در این موضوع بازماند.

وی افزود: لازم به ذکر است با پیگیری های مجدانه معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک تنها 700 میلیارد تومان ار این اعتبار در قالب اوراق مشارکت جذب شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: لذا به موجب ماده 74 آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام اعتراض، ضرورت توضیح شهردار محترم تهران را در مورد علل عدم اجرای مصوبه فوق را متذکر می شوم.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار