نخستین دوره "جایزه جمالزاده " در سطح ملی در اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۶۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 15 October 2018

به گزارش تابناک : دبیر ادبی جایزه جمال زاده اظهار کرد:‌ این جایزه ادبی در زمستان ۱۳۹۷ در بخش های داستان کوتاه و زندگی نگاره های اصفهان برگزار مي شود.

علی خدایی افزود: بخش داستان کوتاه در دو قالب اصفهان و آزاد برگزار می‌شود. داستان های بخش اصفهان باید با عناصر مرتبط با اصفهان پیوند داشته و از ویژگی های تاریخی، جغرافیایی اماکن، نمادهای شهری، زیارتی و... سبک زندگی مردم اصفهان استفاده داستانی کرده باشند. داستان های بخش آزاد نیز با درون مایه و مضامین آزاد محصول کار خلاق نویسندگان خواهد بود.

دبیر ادبی جایزه جمالزاده ادامه داد: در بخش زندگی نگاره های اصفهان نیز پذیرای روایت های واقعی از تجربه زندگی در اصفهان و یا سفر به این شهر به شکل ناداستان خواهیم بود و نویسندگان این بخش لزوما داستان نویسان نیستند، بلکه تمام نویسندگان فارسی با هر مدیومی می توانند آثار خود را ارسال كنند.

نویسنده "کتاب آذر" با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 20 آذر ماه است، ادامه داد:‌ جشنواره در هفته اول بهمن ماه در اصفهان برگزار می شود.

خدایی درباره شرایط و مقرارت جشنواره طبق فراخوان گفت:‌ هر نویسنده می تواند در بخش داستان کوتاه اصفهان یک اثر، در بخش داستان کوتاه آزاد نیز یک اثر و در بخش ناداستان هم یک کار ارائه کند. هر اثر ارسالی نباید از 5 هزار کلمه بیشتر باشد و قبلا در کتاب، مجله، رسانه مکتوب، فضای مجازی منتشر و یا در مسابقه ای برگزیده شده باشد. علاوه براینکه با توجه به چاپ و انتشار آثار برگزیده جایزه جمالزاده، این آثار باید با موازین چاپ و نشر مطابقت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در صورت برگزیده شدن اثر، تمام حقوق مادی و معنوی اثر در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است و به نفرات برگزیده جایزه نقدی و نشان جایزه جمالزاده اهدا می شود.

عموم علاقه مندان و اهالی نوشتن می توانند برای دریافت فرم ثبت نام جایزه جمالزاده و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این جایزه به نشانی jamalzadehaward.ir www. مراجعه كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار