امام جمعه مشهدمقدس گفت: حضرت رقیه(س) نقشی بنیادین در تحقق انقلاب سیدالشهدا(ع) دارد.
کد خبر: ۶۶۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 15 October 2018

به گزارش تابناک : آیت الله سیداحمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در اجتماع وارثان ولایت که با حضور خانواده شهدای لشکر فاطمیون در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم گلشهر برگزار شد؛ اظهار داشت: در زمان‌های گذشته تجدید مراسم و خاطرات صرفا تجدید خاطره تاریخ بوده، همان گونه که عصر تاسوعا و عاشورا به عنوان تکرار یک برنامه سوگواری نسبت به حوادث گذشته از هزار و 400 سال قبل بوده است.

وی افزود: در چند قرن گذشته در تداوم جریان اسارت اهل بیت(ع) در نیمه شبی حضرت رقیه (س) در کنار سر بریده جان داد و یکی از مظاهر دلخراش مظلومیت اهل بیت(ع) در خرابه شام را به وجود آورد.

امام جمعه مشهد مقدس، اظهار کرد: اگر چه تجدید این خاطره از 14 قرن گذشته با برگزاری مراسمی به عنوان عزاداری و درخواست حل مشکلات از ساحت اهل بیت(ع) بوده، اما امروز مسئله شب پنجم ماه صفر به عنوان شب شهادت حضرت رقبه (س) در تجدید خاطره یک عزا مطرح نیست.

وی در ادامه گفت: امروز تجدید خاطره شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان یک جریان جدی سبب شده تا فرزندان جوان ما جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شهدای مدافع حرم؛ گفت: پدران و مادران شهدای مدافع حرم با تقدیم عزیزان خود به خیل اسیران کربلا پیوستند.

آیت الله علم الهدی، تصریح کرد: جریان کربلا سبب شده تا امروز جوانان ما برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را از دست بدهند و این در حقیقت جریان تازه‌ای در زندگی امروز ما است که در نسل و تبار گذشته به این شکل مطرح نبوده است.

وی بیان کرد: امروز تجدید خاطره شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان فرهنگ جهادی و انقلابی در زندگی اجتماعی شیعه مطرح است که باید در خط حفاظت و پاسداری از این جریان عظیم که نماد باقی مانده از انقلاب عاشورایی امام حسین(ع) است جان داد و قربانی شد.

وی با بیان اینکه انقلاب عاشورا از حضرت رقیه(س) شروع شده، اظهار کرد: تمام جریان کربلا که در تحقق انقلاب سید الشهدا(ع) نقش حیاتی دارد مربوط به حضرت رقیه(س)است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار