یک مجسمه‌ساز گفت: از نظر من شهر مشهد خاکستری است اما نیاز به رنگ دارد و باید تلاش کنیم که رنگی شود و ترجیح من برای شهر مشهد رنگ سبز است.
کد خبر: ۶۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 15 October 2018

به گزارش تابناک : بهاره پورسمنانی در خصوص داشتن شهر زیبا اظهار کرد: برای داشتن یک شهر زیبا مسئولین باید بودجه‌ی بیشتری در نظر بگیرند؛ در سال‌های گذشته المان‌های بیشتری را در سطح شهر می‌دیدیم؛ به نظر من اگر بودجه‌ی بیشتری در در این زمینه اختصاص داده شود شرایط بسیار بهتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اخیرا طرح‌های مذهبی بیشتر انتخاب می‌شوند؛ اگر به شکلی باشد که همه‌ی سلیقه‌‎ها را شامل شود مانند طرح‌های مدرنی که توسط جوان‌ترها کار می‌شود، بهتر است تا مورد پسند همه‌ی افراد قرار بگیرد.

این هنرمند فعال شهری مدعی شد: این اتفاق که طرحی تایید می‌شود و برای اجرا می‌رود و بعد از ساخت طرح اجازه‌ی نصب آن داده نمی‌شود مسئله‌ای است که دائما تکرارمی‌شود و بعضا شاهد هستیم که مسئولین دستور می‌دهند که مجسمه‌هایی تخریب شود و همه‌ی زحمت و سرمایه‌ی هنرمند از بین ‌می‌رود؛ اگر قرار است طرحی بعد از ساخت خراب شود همان بهتر که طرح اولیه تایید نشود.

پورسمنانی خاطرنشان کرد: وضعیت سیمای بصری شهر به هیچ وجه مناسب و روحیه بخش نیست، مسئولین باید دست هنرمندان را باز بگذارند و به آن‌ها فرصت بدهند تا خودشان را بیشتر نشان بدهند؛ هنرمندان بابت انجام یک سری کارهای خاص محدود می‌شوند.

وی ابراز کرد: به خاطر یک سری از محدودیت‌ها سوژه‌هایی که کار می‌شود معمولا تکراری هستند و طرح تازه‌ای ارائه نمی‌شود، در صورتی‌که سوژه‌‌های جدید برای کار بسیار زیاد است؛ و فیلترها در مرحله‌های متفاوت زیاد است و طرح‌ها باید چندین مرحله را رد کنند تا به مرحله‌ی نهایی و بعد اجرا برسند به همین صورت است که بسیاری از طرح‌ها رد می‌شوند.

این هنرمند اضافه کرد: خود هنرمندان هم دلیل تایید نشدن طرح‌هایشان را نمی‌دانند و مسئولین دلیل قانع کننده‌ای برای رد طرح‌ها ندارند؛ برای مثال امسال موقع انتخاب المان‌ها مسئولین بر اساس سلیقه‌ی شخصی خودشان به انتخاب یا رد طرح‌های اجرا شده می‌پرداختند و از 120 طرح فقط 40 طرح انتخاب شد.

بهاره پورسمنانی مدعی شد: به عقیده‌ی من این مسئله به همان تصمیم مسئولین باز‌ می‌گردد و می‌توان در مناسبت‌های شادی علاوه بر المان‌های متناسب با آن مناسبت از تعدادی هنرهای شهری، تئاترهای خیابانی یا مسابقات که مردم بتوانند در آن شرکت کنند استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از توقعات هنرمندان از جمله خود من این است که مسئولین دیدشان را نسبت به طرح‌ها و کارهای ما تغییر بدهند و با دید بازتری به مسئله المان‌ها، طرح‌ها و کارهایی برای شهر زیبا نگاه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار