مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: جشنواره فیلم‌های بلند رضوی در مشهد برگزار می‌شود و فیلم‌های برگزیده این جشنواره در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 26 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، سید سعید سرابی، دبیر این جشنواره، با اعلام این خبر افزود: جشنواره فیلم‌های سینمایی رضوی، پس ازدهه کرامت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ارزیابی من نسبت به برگزاری این جشنواره بسیار مثبت است زیرا این جشنواره یک فرایند بسیار خوبی را با محوریت استفاده از تجربیات سال‌های گذشته خود آغاز کرده است.

وی به هماهنگی‌های مثبت شکل گرفته میان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: طی جلسات مختلفی که برگزار شده دستاوردهای بسیار مهمی به دست آمده که می‌تواند به انعقاد دو تفاهم‌نامه با دو معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه جشنواره فیلم رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم رضوی یکی از ایده‌های بسیار نابی است که قطعا در یک مدت زمان مناسب می‌تواند جایگاه مناسبی را بین اهالی فرهنگ به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه وزارت ارشاد نگاه ویژه‌ای به برگزاری جشنوراه فیلم رضوی دارد، تصریح کرد: رئیس سازمان سینمایی کشور به‌صورت مستقیم مسائل مربوط به این جشنوراه را رصد می‌کنند و با اهتمام ایشان کارگروهی مناسب در این زمینه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: به زودی دبیر جشنوراه بین المللی فیلم رضوی انتخاب می‌شود و قطعا فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره در خراسان رضوی نیز آغاز خواهد شد. سرابی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم که این جشنواره نیز مطابق سایر جشنواره‌ها در دهه کرامت اتفاق بیفتد، بلکه نگاه وزارت ارشاد برگزاری این جشنواره در یک زمان مناسب و با یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به برنامه وزارت ارشاد برای اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم رضوی در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: آثار برگزیده این جشنواره در سالن‌های مخصوص سراسر کشور اکران می‌شود تا بتواند اثر بخشی خود را در ابعاد مختلف جامعه به همراه داشته باشد.

یادآوری می‌شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با ۲۵ مرداد تا چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ طرح برگزاری این جشنواره هم به‌صورت حضوری در بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و هم به‌صورت یادداشت در سال گذشته در روزنامه شهرآرا منتشر شد که متاسفانه در این خبر هیچ یادی از صاحب این ایده آورده نشده است که به زودی به این موضوع خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار