شاعر مشهدی گفت: رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به خاطر یکی از اشعار طنزم که در فضای مجازی منتشر شده بود، از من شکایت کردند و به پلیس فتا احضار شدم.
کد خبر: ۶۶۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 15 October 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ ایمان مرصعی به شکایت دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد از وی اشاره کرد و گفت: رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از من به‌خاطر شعر طنزی که در فضای مجازی منتشر شده بود، شکایت کردند و به‌پلیس فتا احضا شدم.

وی با بیان اینکه این شعر درباره عملکرد ضعیف این اعضای شورا بود، ادامه داد: به‌خصوص عملکرد ضعیف آقای اصولی در یک سال گذشته که حتی یک جلسه هم برای شنیدن دغدغه‌ها و انتظارات ما تشکیل نداده است.

این شاعر مشهدی تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در یک سال گذشته عملکرد ضعیفی در کار فرهنگی داشته است.

وی با بیان اینکه انجام دادن کار فرهنگی نیاز به آدم فرهنگی دارد؛ ادامه داد: متأسفانه کسانی مسؤولیت کار فرهنگی شهر را به‌عهده گرفته‌اند که تحمل نقد و گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات را ندارند و فقط اگر از آن‌ها تعریف و تمجید شود برایشان خوشایند است.

مرصعی گفت: بنده هیچ وقت در اشعارم خانم گندمی را مورد نقد قرار ندادم و چون در یک بیت اسم ایشان آمده از من شکایت کرده‌اند و اگر ناخواسته توهینی صورت گرفته از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه بحث و نقد اصلی من تنها جناب اصولی بوده است، افزود: حرف و اشعارم برای حمایت از فرهنگ و شعر و در نقد کارهای فرهنگی ضعیفی است که در این شهر می‌بینیم و آقای اصولی بابت این رفتار غیراصولی ما را غافلگیر کردند.

این شاعر مشهدی ادامه داد: ایشان طلایه‌دار فرهنگ در مشهد است اما نشان داد که چقدر نگاهشان نسبت به هنر و هنرمند مثبت است.

وی گفت: از اینکه تازه نام خانه ادبیات در مشهد شنیده می‌شود خوشحالم، چرا که به هرحال منزل استاد فرخ که سال‌ها محفل و انجمن ادبی دوستان شاعر بوده است، احیا گشته است.

مرصعی ادامه داد: این تنها کاری خوب آقای اصولی است و همچنین قرار است یک خیابان به‌نام اخوان ثالث در مشهد نامگذاری شود که امیدوارم این کارها نمایشی نباشد.

وی گفت: شهر مشهد دارای ظرفیت فراوان کار فرهنگی است مثلا می‌توان در مقبره الشعرا برای شاعران مدفون تندیس و سردیس آماده کرد که از سایر هنرمندان در قسمت‌های مختلف استفاده خواهد شد.

مرصعی افزود: کارهای فرهنگی نباید سیاسی دیده شود، چون آسیب جدی به هنرمندان وارد می‌کند و هرکسی توپ ضعف خود را در میدان گروه قبل از خود می‌اندازد، دوره جناب وحید جلیلی، با همه نقدهایی که توسط جناح مقابل به ایشان شد، دوره‌ای فرهنگ‌مدار بود، به‌طوری که در طول سال، شاهد برگزاری جشنواره‌های شعر باکیفیت بالا بودیم، که بابت آن جلسات و نگاه ویژه ایشان به شعر، از ایشان تشکر می‌کنم.

مرصعی ادامه داد: مسؤولان فرهنگی مدال نوکری خدمت به مردم را بر گردن دارند، باید بدانند که پست و مقامشان را از ملت وام گرفته‌اند.

وی گفت: آنها با این کارشان حمایت هنرمندان را در آینده نخواهند داشت کانون هنرمندان خراسان و انجمن‌های ادبی خراسان از من حمایت کرده‌اند، زیرا همگی نسبت به این نوع مدیریت نمایشی با من هم عقیده بوده‌اند.

وی اظهار داشت: بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) با بودجه ای که یک دهم بودجه شهرداری است در زمینه کارهای فرهنگی عملکرد بیسار خوب و بهتری دارد.

مرصعی تصریح کرد: امیدوارم فرهنگ و شعر مشهد به‌جایگاه واقعی خودش برسد، خانه ادبیات را که قرار است محل همیشه دوستان نویسنده باشد، نباید به‌حال خود رها کرد و فقط به همین مورد بسنده کرد باید از همه نوفکرها و صاحبان اندیشه دعوت کرد تا کارهای فرهنگی به‌صورت نمایشی نباشد.

وی افزود: مشهد شعرش نیاز به حمایت دارد که این مهم با کار فرهنگی انجام می‌شود و از همه درخواست می‌کنم که به داد فرهنگ این شهر برسیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار