باید گفت که واقعا 25 درصد هیچ چقدر میشود ؟ که این همه مانورهای رسانه ای و تبلیغاتی ، با هدف های ناگفته ، روی این طرح داده میشود؟
کد خبر: ۶۶۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 15 October 2018
مطلبی که در ادامه آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

آقایان 25 درصد هیچ چقدر میشود.؟

چند صباحی است که مسئولان آموزش و پرورش در روزنامه های مختلف از طرح هایی همچون رتبه بندی و تمام وقت شدن معلمان برای بهبود معیشت فرهنگیان خبر میدهند، با این راهکار که 25درصد به فوق العاده ویژه فرهنگیان اضافه خواهد شد . بدون اینکه از جزییات احکام و یا فیش های فرهنگیان مطلع باشند.
همانطور که سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: سالهاست که در حوزه معیشت فرهنگیان شعار داده ایم.
میتوان طرح فوق را از جهات مختلف بررسی ونقد کرد که نگارنده به چند نکته آن اشاره خواهد کرد.
1-این طرح ، طرح جدیدی نیست و در اصل همان ساعات اضافه کار سالهای گذشته است که همکارانی که مایل بودند وساعات اضافی در رشته تدریسی آنها وجود داشت ،به تدریس میپرداختند و حق التدریس انها بصورت دو یا سه ماهه پرداخت میشد. ودر این طرح فقط محل پرداخت آن متفاوت شده که آن هم جای تامل دارد.
2-در احکام  حقوقی و فیش های صادره ی همکاران فرهنگی بندی تحت عنوان فوق العاده ویژه وجود ندارد که بخواهند با افزایش 25درصدی، مبلغی را به عنوان حق التدریس پرداخت شود.
باید گفت که واقعا 25 درصد هیچ چقدر میشود ؟ که این همه مانورهای رسانه ای و تبلیغاتی ، با هدف های ناگفته ، روی این طرح داده میشود؟
در پایان باید گفت آقایان مسئول با این قرص های مسکن و راهکاری شتابزده و موقت مشکل معیشت فرهنگیان نه تنها حل نمیشود بلکه ندانسته و ناخواسته به منزلت اجتماعی این قشر تحصیلکرده و دلسوز ضربه خواهید زد، زیرا آموزش و پرورش سالهاست که از مشکلات مزمن بودجه ای و ساختاری رنج میبرد که حل آنها ابتدا تغییر نگرش و سپس برنامه ریزی های مدون و مستمر و بعد عزم هایی جدی و گامهایی محکم و بودجه متناسب و چند برابر بودجه موجود نیاز هست. و برای حل واقعی این مشکلات سالها زمان نیاز دارد همانطوری که این مشکلات یک شبه بوجود نیامدند، تا باعث شود که دیگر فرهنگیان عزیز به شغلهای دوم و سوم روی نیاورند، و نه تنها بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی کمتر شود بلکه انگیزه کافی برای بالا بردن کیفیت آموزش و بهره وری بیشتر برای معلمان فدا کار و دلسوز وجود داشته باشد. تا بتوانند نیروی انسانی با ایمان و دانش کافی و مهارت مناسب و متعهد و دلسوز ،مهربان و پاک از دانش آموزان امروز تربیت کرده و تحویل جامعه و کشور عزیزمان ایران اسلامی گردد.
به امید آن روز

حمیداکبری
کارشناس ارشد مدیریت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار