خرازی گفت: بورس یکی از جذاب‌ترین و پر هیجان‌ترین بازار‌ها برای جوانان بویژه زنان خانه دار که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند به شمار می‌آید.
کد خبر: ۶۶۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 16 October 2018

به گزارش تابناک : حسین خرازی خزلی، کارشناس بورس در تبیین تاثیر شاخص بورس در سبد کالایی مردم اظهار کرد: بازار سرمایه تفاوت زیادی نسبت به سایر بازارهای کشور دارد و آن هم پیچیدگی ها سرمایه گذاری در آن است.

وی افزود: بسیاری از مردم در شرایط تورمی،نقدینگی خود را به دارایی هایی نظیر سکه،ارز و مسکن تبدیل می کنند که بتوانند عایقی در برابر تورم ایجاد کنند اما نتیجه این عمل دقیقا برعکس است. سرریز شدن نقدینگی کشور به سمت چنین بازارهایی لطمه زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به این که خرید دلار اثر بسیار مخربی به قیمت تمام شده کالاهای اساسی می گذارد، بیان کرد: این امر به شدت در ایجاد تورم موثر بوده و گرانی را به جان بازارها می اندازد که در نهایت شاهد کوچک تر شدن سفره های یک قشر از جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین راه ها برای تبدیل نقدینگی به سرمایه، بورس است، زیرا افراد پس از ورود به این مکان، با شرکت های بزرگ وارد معامله می شوند و قطعا سود بیشتری به ازای سایر سرمایه گذاری ها خواهند برد.

خرازی خزلی در تشریح تاثیر نرخ ارز در تبادلات بازار سرمایه، بیان کرد: زمانی که قیمت ارز افزایش پیدا می کند بازار سرمایه مکان مناسبی برای رشد سود است اما متاسفانه شاهدیم که حجم نقدینگی به بازارهای موازی روانه شده و منجر به بیشتر شدن نوسانات شده است اما جالب است بدانید افرادی که دربازار سرمایه فعالیت می کنند نسبت به سایر فعالان اقتصادی که به خرید دلار مشغولند از صدمات تورم در امان تر هستند.

وی بیان کرد: کارشناسان بورس همواره به جامعه توصیه می کنند که در زمان بروز بحران های پولی و ارزی سرمایه خود را به این بازار واریز کنند زیرا با افزایش نرخ ارز،این بازار رشد بیشتری نسبت به سایر بازارها پیدا می کند، اکثر قیمت گذاری ها در این بازار جهانی است و در نهایت سود دریافتی آن نیز به همین منوال محاسبه می شود.

خریداران سهام در بورس، مالک دارایی شرکت ها می شوند
این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: فرد با خرید سهام شرکتی، مالک دارائی های آن شرکت نیز محسوب می شود و این خود یک پله مثبت برای یک سرمایه گذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه بازار سرمایه هم با تشنج ها و اُفت و خیزها هم رو به روست، گفت: البته این بازار نیز با اُفت سرمایه و سود مواجه می شود ، این بازار همواره تحت تاثیر عوامل سیاسی و حتی امنیتی نیز با ریزش شاخص ها مواجه می شود.

با تمام دارایی به بورس نیایید
خرازی خزلی اظهار کرد: برای ورود به بازار سرمایه همواره به مبتدیان این امر توصیه می کنیم که با سرمایه اندک وارد شوند و تمام دارایی خود را وارد این بازار نکنند.قبل از فعالیت در این مکان حتما آموزش های لازم را طی کرده و از مشاوران رسمی که به عنوان سبدگردان های بازار بورس نامیده می شوند مشورت های لازم را بگیرند.

وی افزود: بورس یکی از جذاب ترین و پر هیجان ترین بازارها برای جوانان و بویژه زنان خانه دار که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند به شمار می آید. این افراد می توانند پس از بررسی ها و گذراندن آموزش های لازم به این بازار ورود کنند و یا می توانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری تنها دارایی خود را به بازار سپرده و در قبال آن سود سرمایه خود را دریافت کنند.

خرازی خزلی در پایان با اشاره به وظایف صندوق های سرمایه گذاری گفت: این صندوق به طور حرفه ای در تلاشند تا با سرمایه هایی که نزد آن ها به امانت گذاشته شده سهام شرکت های پر سود را خریداری کرده و برای مشتریان خود سودهای مناسبی را بدست آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار