حضور زنان و جوانان این روزها به مطالبه ای جدی بدل شده است اما کسی به آسیب های ناشی از رسیدن به این مطالبه آن هم به هر قیمت توجه چندانی نمی کند.
کد خبر: ۶۶۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 18 October 2018

به گزارش تابناک : محمد علی افشانی، شهردار تهران که این روزها باید تصدی شهرداری را رها کند و به جمع بازنشستگان بپیوندد در حرکتی پر ابهام، معاون برنامه ریزی خود را درست زمانی که باید برنامه سوم شهر تهران مورد بررسی قرار بگیرد پ تغییر می دهد و یک زن را جایگزین وی می کند. افشانی در نامه ای دستنویس به شورا شهر تهران، سکینه اشرفی را که پیش از این معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان بلوچستان بود، به معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران منصوب می کند اما این انتصابات که با نام سهمیه ای برای زنان لقب گرفته است چه آثارسویی بر مطالبات زنانه دارد؟


شهردار تهران در آخرین روزهای کاری خود و بر اثر تفاوت دیدگاه معاون برنامه ریزی خود که پیش تر از سوی محمد علی نجفی منصوب شده بود برکنار می کند و فردی را به جای او می گذارد که به احتمال زیاد شهردار بعدی وی را تغییر خواهد داد. وی که سابقه مدیریتی در پایتخت ندارد تحسین بانوان شورای شهر را تنها به عنوان انتخاب یک زن در جایگاه معاونت بر می انگیزد. در این میان یکی از بانوان عضو شورای شهر تهران در کانال خود ضمن تقدیر از شهردار تهران می نویسد: "بالاخره یک زن در جایگاه یکی از معاونت های مدیریت شهری قرار گرفت: اینجانب از انتخاب سیکنه اشرفی توسط آقای افشانی تشکر کرده و امیدوارم این اتفاق به سرزندگی و احیای عدالت حقوق شهروندی کمک کند"


با همه شادی هایی که زنان می توانند برای در دست گرفتن پست های مدیریتی داشته باشند نیاز است به آثار سو این دست انتخاب های دو فوریتی توجه داشته باشند: شهردار تهران به زودی باید صندلی خود را به فرد دیگری بدهد و سیستم مدیریت شهری تا سر کار آمدن فرد دیگری متزلزل خواهد بود. همچنین برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورا ارائه شده و این روزها معاون برنامه ریزی جدید باید از برنامه ای پر اشکال دفاع کند که هیچ قدرتی در تنظیم آن نداشته است. از سوی دیگر از آنجایی که برنامه ریزی در سیستم های مدیریتی حرف اول را می زند شهردار آینده به معاون برگزیده خود رجوع خواهد کرد. از این رو فردی که این روزها در این جایگاه قرار گرفته ابزاری برای نشان دادن کارآمدی خود ندارد و این انتصاب های نمایشی تنها می تواند به تصور ناکارآمدی زنان مهر تائید بزند. از این رو به نظر می رسد رسیدن به مطالبه حضور زنان در پست های بالای مدیریتی چندان هم جایی برای خوشحالی ندارد چرا که این انتصاب های نمایشی تنها می تواند علیه زنان به کار برده شود.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار