ستاد پرسش مهر 19 رئیس جمهوری دراداره کل آموزش و پرورش استان البرز با رویکرد تقویت روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان فعال شد.
کد خبر: ۶۶۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 18 October 2018

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست با کارشناسان و مدیران کانون های فرهنگی تربیتی استان که در کانون شهید فهمیده کرج برگزارشد،اظهارداشت: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است.
عباس زمانیان بیان داشت: در 18 سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.
وی تصریح کرد: پرسش مهر سال 97 زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است. 
وی اضافه کرد:این پرسش که همواره از سوی رئس جمهوری ایران در ابتدائی سال تحصلی مطرح می شود در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان موثر است که شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی آن به مدارس ارسال شده است.
زمانیان موضوع پرسش مهر 19 رئیس جمهوری را با عنوان پارسال چه مهارت هایی را در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟ دانش آموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آن ها در زمینه مهارت آموزی کمک کرد و به نظر آن ها کدام مهارت ها بیشتر برای آینده زندگی آن ها مفید بوده و به کار می آید و مهم است ؟ ذکر کرد.
وی مخاطبین پرسش مهر ریاست جمهوری را دانش آموزان دختر و پسرهمه دوره های تحصیلی به جز دانش آموزان دوره اول ابتدایی و معلمان کلیه دوره های تحصیلی برشمرد.
سال گذشته 150هزار نفر از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا استان البرز در هجدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند که سه اثر برتر کشوری شناخته شد.
استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموز و 25 هزار فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار