مدیر عامل بانک ملت کشور گفت: برای کمک به حل مشکلات خراسان رضوی بسته‌ای برای جذب سرمایه‌های ارزی و ریالی استان تدوین و ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 18 October 2018

به گزارش تابناک : محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: بانک ملت از جمله مواردی است که طی روز‌های اخیر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است، اما هیچ نگرانی از این جهت نیست و این فرصتی است تا تابوی فهرست تهدید‌ها و تحریم‌های او در هم بکشند.

وی با بیان اینکه بالاترین رقم تسهیلات اعطایی کشور مربوط به بانک ملت است، افزود: در حوزه ارزی هم تا کنون فعالیت ما خوب بوده است.
مدیر عامل بانک ملت کشور با ابراز خرسندی ازنقش بانک‌ها در ایجاد ۱۲۴ هزار اشتغال در سال گذشته و ۵۷ هزار اشتغال در نیمه اول امسال، افزود: بانک ملت بدون نگرانی اساسی این همراهی و همکاری را با بخش‌های مختلف در راستای اجرای سیاست‌های دولت در استان ادامه می‌دهد و در جهت جلب رضایت مردم و کمک به ارتقا عمران و آبادانی استان اقدام می‌کند.
خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات رتبه دوم را کسب کرد
علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: همراهی و تعامل بانک‌ها و درک متقابل بین آن‌ها، ادارات، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان موفقیت‌های خوبی را در سال گذشته برای اقتصاد و اشتغال و تولید استان به ارمغان آورد.

وی افزود:در سال گذشته بالغ بر ۱۲۴ هزار اشتغال در استان ایجاد شد که ۱۶ درصد اشتغال کشور بود و نقش بانک‌ها و تعامل آن‌ها و بخش خصوصی در این موضوع بسیار پررنگ بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در پرداخت تسهیلات هم استان رتبه دوم را کسب کرد و همه این‌ها بیانگر ظرفیت و توان بخش مالی و پولی استان بویژه بانکی است.

رشیدیان افزود: در شرایط کنونی، درک این موقعیت و همراهی و هدایت بانک‌ها ۸۰ درصد سرمایه‌های مالی و پولی کشور را در اختیار دارند در حفظ و رونق قدرت اقتصادی و سیاسی استان مهم و برجسته است.

وی ادامه داد: در شش ماه امسال هم بانک‌ها همچنان نقش مهم خود را اقتصاد استان به خوبی ایفا کرده اند و از محل تسهیلات تا کنون ۵۷ هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: این بخش طی این مدت در مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند ضمن آنکه شاهد رشد ۳۲ درصدی صادرات استان هستیم و خوشبختانه عملکرد این حوزه در استان قابل قبول و خوب بوده است

رشیدیان خواستار همراهی و مشارکت بیشتر بانک‌ها در نیمه دوم امسال برای کاهش فشار‌ها و مشکلات بر مردم شد و افزود: اگر هر بخش تمام تلاش و توان خود را برای رفع مسائل و کاهش فشار بر مردم به کار بندند، عنصر اعتماد و امید در مردم نه تنها حفظ بلکه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی بخش خصوصی هستند، افزود: باید این بخش را حمایت کرد تا بتوانند فضای تولید و اشتغال را مدیریت و تقویت کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز راهبرد دشمن لطمه و آسیب زدن به این اعتماد و امید مردم وایجاد فاصله و خدشه در روابط بین مردم و مسئولان است و نباید اجازه دهیم آنان به اهداف شوم خود برسند.

رشیدیان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و مالی خراسان رضوی گفت: پول زیادی در این استان وجود دارد و این خود عاملی بود که طی سال‌های گذشته موسسات مالی و اعتباری عجیب و غریب وبه صورت قارچ گونه از این استان شکل گرفتند.
حجم قابل توجهی از ورود ارزی به استان وجود دارد
وی با بیان اینکه تلاش بر جذب سرمایه‌های ارزی بویژه در این منطقه به نوعی می‌تواند هم برای بازار هم شرایط اقتصادی و هم تولید و اشتغال موثر باشد.

استاندار خراسان رصوی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از ورود ارزی به استان وجود دارد که اگر چارچوب و ساماندهی لازم در این رابطه انجام شود بخشی از این مشکلات کنونی مرتفع و منافع خوبی عاید استان می‌شود.

استاندار تصریح کرد: مقابله با تحریم‌ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال وتسهیل زمینه و کانال‌هایی برای ورود ارز و تداوم آن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: بانک ملت بخش ارزی خود را در مرز دوغارون استان مستقر کند تا ارز‌های ورودی به جای آنکه در سطح استان سرگردان و تبدیل به مفسده شود درسامانه بانکی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار