مرادی گفت: وزارت نیرو با اعزام و استقرار ۴۰ گروه فنی، مهندسی در پایانه‌های مرزی و مسیر پیاده‌روی ۸۰ کیلومتری شهر‌های نجف به کربلا، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرد.
کد خبر: ۶۷۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 21 October 2018

به گزارش تابناک : سیدیعقوب مرادی مشاور وزیر نیرو با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای خدمات رسانی به زائرین کربلا معلی اظهار کرد: گروه‌های مجهز فنی در قالب ۴۰ گروه ۴۰ نفری، برقراری و کنترل انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب ۴۰۰ موکب ایرانی را در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا بر عهده دارند.

مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو همچنین از ایجاد پنج قرارگاه وزارت نیرو در پایانه‌های مرزی و شهر کربلای معلی به منظور خدمات‌رسانی در زمینه‌های آب، برق و شبکه‌های فاضلاب به زائران خبر داد.

وی با بیان اینکه یک قرارگاه در پایانه مرزی میرجاوه برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی و کشمیری عازم عتبات مقدس ایجاد شده است، افزود: این قرارگاه آمادگی خدمات‌رسانی آب و برق به تعداد ۱۰۰ هزار نفر را دارد.

مرادی ادامه داد: در قرارگاه‌های اربعین وزارت نیرو و شهر‌های نزدیک به پایانه‌ها تعداد هشت آزمایشگاه مجهز سیار با قابلیت انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی آب به منظور سنجش مداوم کیفیت آب آشامیدنی تولیدی و توزیعی بین زائران و موکب‌ها مستقر شده است.

مرادی در پایان گفت: خط انتقال آب بستان به چذابه و امتداد آن تا پایانه‌مرزی به طول دو کیلومتر تا اربعین حسینی تکمیل شده و پس از آن، نیاز به انتقال و توزیع آب سیار مرتفع و آب مورد نیاز موکب‌های پایانه چذابه به‌صورت پایدار تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار