بودجه کافی در ورزش جودو در خراسان رضوی وجود نداشته و در صورت ادامه همین روند، به این ورزش آسیب زیادی می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 22 October 2018

به گزارش تابناک : بسیاری از ورزش‌های رزمی اعم از جودو طرفداران بسیاری را در رده‌های سنی مختلف جذب خود کرده است، بسیاری از ورزشکاران در کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تعدادی از آنها اعضای تیم ملی را تشکیل داده‌اند.

خراسان رضوی یکی از استان‌های مستعد جودو بوده و ورزشکاران بسیاری در آن به فعالیت می‌پردازند، اما باید این را در نظر داشت که فقدان منابع اقتصادی از تعداد آن‌ها می‌کاهد، به عنوان مثال تعداد افراد فعال در کشتی با چوخه از گذشته تاکنون دچار ریزش شده و جهت جلوگیری از محقق شدن این امر در جودو، باید منابع مالی تا حد کافی تزریق کرد.

باشگاه‌ها ساعات کمی مورد استفاده قرار می‌گیرند

جعفر پهلوانی؛ قهرمان آسیایی جودو با اشاره به فعالیت مستمر خود در زمینه جودو اظهار داشت: تاکنون صاحب مدال طلای آسیایی، نقره و برنز جهانی و نقره جام ریاست جمهوری ازبکستان و جاکارتا شده‌ام، در مسابقات مختلفی شرکت کرده و رتبه‌های نخست تا سوم را به دست آورده‌ام.

وی تصریح کرد: متولیان در ارتباط با جوایز وعده داده‌اند که امیدواریم در آینده محقق شود، سالن ورزشی استانداردی در خراسان رضوی وجود داشته که برای اجرای تمرینات به آن محل مراجعه می‌کنم، سایر باشگاه‌ها نیز از ورزشکاران مدال‌آور و اعضای تیم ملی در استان استقبال می‌کنند و از این دسته از افراد ورودی نمی‌گیرند اما زمان آنها کوتاه است.

کمبود منابع مالی به جودو آسیب می‌رساند

پهلوانی خاطرنشان کرد: شرایط متولیان برای ورزشکاران حائز مقام مناسب بوده اما به طور کلی ساعت‌های مورد استفاده از سالن ورزشی کافی نیست، در هر صورت تجهیزات باشگاه‌های ورزشی نسبتاً مناسب است، در این زمینه نیز خراسان رضوی می‌تواند بهتر باشد و در صورت وجود تشک و تاتامی بیشتر، ورزشکاران می‌توانند فعالیت خود را بیشتر کنند.

نایب قهرمان جهانی جودو ادامه داد: بسیاری از افراد حرفه‌ای جودو ابتدا در زمینه کشتی با چوخه فعالیت داشتند، در حال حاضر این ورزش دچار اُفت شدیدی شده و به دلیل کمبود منابع اقتصادی افراد کمتری از گذشته به این ورزش روی می‌آورند، بودجه کافی در ورزش جودو نیز وجود نداشته و در صورت تشدید این امر، این ورزش هم مانند کشتی با چوخه اُفت می‌کند.

اداره کل ورزش و جوانان حمایت ناچیزی از هیئت جودو دارد

جواد سرمدی؛ دبیر هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بخشی از بودجه هیئت را در قالب بودجه‌ امور فرهنگی و توسعه ورزش تأمین می‌کند، اما این مبلغ بسیار ناچیز بوده و هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی باید به صورت مستقل منبع درآمدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این هیئت تنها می‌تواند از دو راه درآمد کمی داشته باشد، هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی دو سالن ورزشی در اختیار داشته که با مبلغی بسیار جزئی آن را اجاره داده است، علاوه بر آن هیئت باید مربیان کوراش و دفاع شخصی را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران حاضر در دو سالن ورزشی قرار دهد.

هیئت جودوی خراسان رضوی درآمد کمی دارد

سرمدی بیان کرد: از دیگر روش‌های درآمدزایی هیئت می‌توان به صدور احکام اشاره کرد که این مورد نیز منبع درآمد مطلوبی نیست، باید تا حد کافی بودجه از اداره کل و وزارت ورزش و جوانان به هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی تزریق شود تا هیئت نیز وضعیت بهتری را فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی هیچ مبلغی را با عنوان ورودی از مدال‌آوران و اعضای تیم ملی اخذ نمی‌کند، در حال حاضر دو سالن ورزشی چمران و مجموعه ورزشی مهران در خراسان رضوی فعال هستند، باید اماکن ورزشی در مناطقی باشد که در دسترس اغلب ساکنان استان قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار