کتاب «ماه به زمین آمده» در نشست انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان مهريز رونمايي شد.
کد خبر: ۶۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 22 October 2018

«علی اصغر زارع بیدکی» مولف اين کتاب در اين نشست با بیان این که نوشتن کتاب در موضوع محرم و عاشورا کاری دشوار است، گفت: البته به برکت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا، این کتاب را که نگاهی متفاوت به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) دارد، به چاپ رساندم.

وی در ادامه به اختصار به معرفی و تبیین بخش‌های مختلف اين کتاب پرداخت.

«سید محمد رستگاری» نيز در اين مراسم ضمن دشوار خواندن ورود به عرصه نویسندگی، گفت: نویسندگان جوان باید جسارت و جرأت داشته باشند تا به نویسندگی روی آورند و تالیف کتاب «ماه به زمین آمده» که نگارشی متفاوت از زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) است، نشان از توان بالای این نویسنده جوان در این حوزه دارد.

وي مناسبت‌های مختلف را، فرصت مناسبی برای برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان دانست و خواستار برگزاري اين قلبيل نشست‌ها در سطح شهرستان مهريز شد.

فرماندار اظهار كرد: بايد در مناسبت‌هايي مانند هفته کتاب نيز به روش‌های گوناگون فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی تبلیغ و شهر، رنگ و بوی کتاب و کتاب‌خوانی بگیرد.

رستگاري در ادامه نيز گريزي به سكونت بیش از 200 نابینا در كنار ساير معلولان شهرستان زد و اظهار كرد: حائز اهمیت است كه اداره کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی شهرستان، توجه ویژه‌ای به معلولان و نابینایان داشته باشند و از استعدادها و ظرفیت‌های این افراد استفاده شود.

وي همچنين با ارزشمن خواندن تاسیس مرکز تخصصی کتاب‌های هنر در شهرستان، «حسن ابویی» طراح اين مركز قددراني كرد.

فرماندار در بخش پاياني سخنانش نيز گفت: دهه فجر امسال باید پررنگ‌تر از سال‌های گذشته گرامي داشته شود و ادارات و نهادها و سازمان‌های فرهنگی براي هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌هاي دهه فجر تلاش کنند.

«سعید قریشی» ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نيز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش امانت کتاب که شاخص پایین‌تری نسبت به دیگر شاخص‌های کتابخانه‌ای مهريز را داشت، ارائه و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «هفت شهر عشق» که به مناسبت اربعین حسینی(ع)، به صورت مکتوب و حضوری در محل کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد را در جهت آشنایی مراجعان با محیط کتابخانه اعلام کرد.

«محمد حسن ابویی» معلم مهریزی که طرح مرکز تخصصی کتب هنر را پیشنهاد کرده بود نیز توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه كرد و گفت: جهت برطرف کردن نیازهای هنرمندان و به دلیل کمبود کتاب‌های هنر در کتابخانه‌های عمومی، این ایده را مطرح کردم و با تقدیم کتاب‌های شخصی خود در زمینه هنر پیشگام در اجراي اين طرح شدم.

وی ادامه داد: دعوت از اساتید هنر و معماری و برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنر از دیگر اقداماتی است که در مرکز تخصصی هنر در کتابخانه عمومی شهید مطهری صورت می‌گیرد.

دعوت از نابینایان و عضویت رایگان آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی مهریز، تهیه کتاب‌های نابینایان از طریق امانت بین کتابخانه‌ای، تشکیل جلسات گروهی با نویسندگان مهریزی و استفاده از ایده‌ها و پیشنهادات آن‌ها، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان به مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان، تشکیل کارگاه‌های آموزشی نویسندگی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند، همکاری کتابخانه‌های مهریز با مدارس استثنایی و توجه ویژه به این دانش‌آموزان، حضور کتابداران در صبحگاه مدارس و معرفی کتاب، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان، تهیه بیانات مقام معظم رهبری و نصب این سخنان در سطح شهر جهت آشنایی جوانان با مباحث فرهنگی مطرح شده از سوي معظم له، برگزاری جلسات کتاب‌خوانی در سطح ادارات شهرستان با عنوان طعم کتاب از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار