مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جدیدترین وضعیت لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۷۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 22 October 2018

به گزارش تابناک : جعفر آهنگران با اشاره به این‌که روز گذشته جلسه مشترکی بین کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نماینده شورای نگهبان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ارتباط با لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید برگزار شد، اظهار کرد: قرار بر این شد تا لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و توسعه دو منطقه آزاد فعلی به صورت مشخص تحت عنوان لایحه به شورای نگهبان ارائه شود که براین اساس بخشی از چالدوران و مرز رازی در خوی به محدوده منطقه آزاد ماکو اضافه خواهد شد و بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری نیز به بندر چابهار ملحق می‌شوند.

وی ادامه داد: در مورد مناطق ویژه اقتصادی غیر از ۱۳ مورد در نظر گرفته شده قرار بر این است تا مناطق ویژه اقتصادی جدید که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدنظر قرار گرفته شده تحت عنوان طرح نمایندگان به شورای نگهبان ارائه شود.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این‌که به نظر می‌رسد ایراد شورای نگهبان با حضور نماینده این شورا مرتفع شده باشد، اظهار کرد: موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد و پس از آن به شورای نگهبان می‌رود که اگر مساله مرتفع شود روال کار پیش می‌رود و اگر مورد پذیرش واقع نگردد، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

به گفته آهنگران، ۸۹ منطقه ویژه اقتصادی جدید علاوه بر ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی که در لایحه مربوطه در نظر گرفته شده به طرح نمایندگان جهت ارائه به شورای نگهبان اضافه خواهد شد.

چهاردهم تیرماه سال ۱۳۹۵ بود که رئیس‌جمهوری، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. پس از آن نیز دولت یک لایحه جدید در خصوص ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین را به مجلس شورای اسلامی برد تا ایجاد این هشت منطقه آزاد جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر قصر شیرین در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک) و بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری - صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
باز بر گشتیم به نفطه اول یعنی دقیقن ب چها ر سال قبل .فکر نمیکنم این لایحه دیگه .ب سر منزل نهایی برسه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار