دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ارتقای شاخصه های فرهنگ عمومی مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 23 October 2018

ارتقای شاخصه های فرهنگ عمومی مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

به گزارش تابناک قزوین،محمد قاسمی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین که در دفتر دادستانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی تعیین کننده  سبک زندگی و روش هایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است و بدون شک ارتقاء سطح کیفی زندگی بدون توجه به فرهنگ عمومی میسر نخواهد شد.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: ارتقاء شاخصه های فرهنگ عمومی و فرهنگ شهرنشینی باید مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد و در تصویب و اجرای برنامه ها به صورت ویژه به این موضوع نگاه کنند هرچند که نقش مردم در قانونگذاری فرهنگ عمومی بسیار موثر است.

وی بیان کرد: اعمال و رفتارهایی در فرهنگ عمومی مشاهده می شود که  خط قرمز محسوب می شود که جامعه نسبت به آن حساس است و در صورت مشاهده واکنش نشان می دهد و به بیانی دیگر قانونگذار حوزه فرهنگ عمومی خود مردم هستند.

قاسمی افزود: رشد شهر نشینی و افزایش جمعیت اهمیت مدیریت در مسائل شهری را دو چندان کرده است و در این میان نقش مدیریت شهری برای اجرای برنامه ها و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار غیرقابل انکار است.

این مقام قضایی استان در ادامه به اهمیت موضوع مدیریت پسماند اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری ترین محورهای توسعه شهرنشینی محسوب می گردد و امروزی تولید انواع پسماند امری اجتناب ناپذیر بوده و بی شک عدم توجه کافی به آن می تواند تأثیر زیادی در تخریب محیط زیست و طبیعت و سلامت انسانی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: امروز در هر منصب و مقامی که باشیم باید خود را خدمتگزار مردم بدانیم و هدفمان نباید چیزی جز بهبود معیشت مردم باشد و اگر از مسیر خدمت رسانی دور شویم یقینا مسیر را گم کرده ایم و باید خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم چون روزی همه ما پاسخگو خواهیم بود.

قاسمی در پایان به اهمیت رعایت قانون اشاره و تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم با شفافیت در مسیر قانون حرکت کنیم و این تنها راهی است که می تواند ما را به هدف نهایی و موفقیت برساند و غیر از این هر راهی ما را به گمراهی خواهد برد.

امینی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین  نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نوع و میزان خدمات رسانی این سازمان به شهروندان  گفت : در جریان خدمات رسانی، تخلفاتی از سوی برخی افراد در زمینه تفکیک زباله و تخلیه پسماند ونخاله های ساختمانی مواجه می شویم که برای برخورد قانونی با متخلفینن نیازمند مساعدت سیستم قضایی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار