مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: اولین مزرعه پرورش کروکودیل خراسان رضوی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۷۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 23 October 2018

به گزارش تابناک : محمد رضا مهدیزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سفر سالیانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و گردشگر به مشهد و کمبود جاذبه های گردشگری ،ایجاد عرصه های جدید از جمله حیات وحش می تواند به رونق گردشگری کمک کند و در این راستا راه اندازی مزرعه پرورش کروکودیل می تواند موثر واقع شود.

وی افزود:پرورش کروکودیل با توجه به وجود قابلیت صادرات پوست این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است و پرورش هر کروکودیل ۲.۵ تا ۳ سال طول می کشد که پس از آن پوست این حیوان آماده دباغی و صادرات می شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: صادرات گوشت این حیوان نیز از ارزش و تقاضای بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

همچنین علیمیرزایی مدیر مزرعه کروکودیل  در خصوص راه اندازی این مجموعه اظهار کرد:جهادکشاورزی بویژه مدیریت شیلات خیلی به ما کمک کردند و امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر امسال، کروکودیلهای مولد را از خارج وارد کرده و از سال بعد دنبال تکثیروپرورش این حیوان هستیم.

وی افزود:من و همسرم حدود ۷ سال است که بدنبال ایجاد این مرکز بودیم و خیلی از ادارات مانع تراشی های متعددی داشتند، که درنهایت با کمک جهادکشاورزی و حمایت ویژه استاندار توانستیم موافقت های اصلی آن را بگیریم.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل ادامه داد:هیچ تسهیلاتی از دولت نگرفتیم و اصلا هم دنبال دریافت وام نبوده و نیستیم و علاوه بر این تاکنون خیلی از املاک و ثروت خود را در این راه گذاشتیم و با وجود نوسانات ارز و افزایش قیمت دلار، با این وجود خودمان می خواهیم اقدام به واردات این حیوان کنیم و فقط از مسئولین تقاضا داریم که ما را حمایت بیشتر کنند تا بتوانیم ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی خوبی را نیز ایجاد کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار