اولین باشگاه‌ کتاب‌خوانی کودک و نوجوان ابرکوه در آموزشگاه شاهد شهید آدمی آغاز بكار كرد.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 23 October 2018

«حمیدرضا بصیری» ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه در این ‌باره اظهار کرد: اولین باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان ابرکوه در مدرسه دخترانه شاهد شهید آدمی با معرفی کتاب «شیر در کتابخانه» در قالب اجرای نمایش عروسکی، آغاز بکار کرد.

وي خاطرنشان کرد: شش باشگاه کتاب‌خوانی با عناوین «یار پنددان»، «زیر گنبد کبود»، «پیچک»، «دانای بی‌زبان»، «فرشته‌های کتاب‌خوان» و «یار مهربان» در آموزشگاه مذکور فعالیت خود را آغاز کردند.

بصیری ابراز کرد: در طرح نامبرده باشگاه‌ها با حضور حداقل 12 عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، مساجد، مراکز بهزیستی، مجتمع‌های مسکونی، کانون‌های فرهنگی و هنری و دیگر مراکز تجمع کودکان و نوجوانان در شهرهای ابرکوه، مهردشت و روستاها شکل می‌گیرد.

ريیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابركوه هدف از اجرای طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی را توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه در میان قشر کودک و نوجوان، بسترسازی برای جذب آنان با استفاده از شیوه‌های مختلف مانند معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و خلاصه‌نویسی کتاب در شهرستان عنوان کرد.

بصیری یادآور شد: هر مربی که در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است اعم از معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره، می‌توانند با مراجعه به اداره ارشاد، باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان خود را راه‌اندازی کنند.

«کبری ستار» مشاور طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهرستان ابرکوه گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان از جمله اهداف طرح باشگاه کتاب‌خوانی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار