کد خبر: ۶۷۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 25 October 2018

تابناک / نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نحوه برگزاری کنکور ۹۸ با سال های گذشته متفاوت است، گفت: آموزش و پرورش بستر لازم برای تاثیر قطعی معدل در کنکور را فراهم نکرده است.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تغییر نحوه تاثیرگذاری معدل در کنکور 98، گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم موضوع سنجش دانشجویان به دلیل نگرانی ها و دغدغه هایی که برای خانواده ها و داوطلبان وجود داشت مجددا مطرح شد.

آموزش و پرورش بستر لازم برای تاثیر قطعی معدل در کنکور را فراهم نکرده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که آموزش و پرورش بستر و زیرساخت های لازم برای تاثیر قطعی معدل در کنکور را تا به امروز فراهم نکرده است براساس توافقی که میان وزیر آموزش و پرورش و علوم صورت گرفت مقرر شد تاثیر معدل در کنکور 98 مثبت باشد اما در سال های آینده و پس از آماده سازی زیرساخت ها این تاثیر به صورت قطعی اعمال شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بایستی با برگزاری آزمون های استاندارد شرایط را برای تاثیر قطعی معدل آماده کند، بیان کرد: وزارت علوم نیز موظف است به وظایف خود در این زمنیه عمل کند.

ثبت نام اکثر داوطلبان براساس معدل رقابت فشرده موجود در کنکور کاهش پیدا می کند، داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند تهران، بهشتی، صنعتی شریف و ... هستند باید در کنکور شرکت می کنند.
کنکور 98 چگونه برگزار می شود؟

کوچکی نژاد با اشاره به صحبت های رئیس سازمان سنجش و پذیرش، اظهار کرد: دفترچه هایی که درسال 98 برای ثبت نام دانشجویان منتشر می شود با سال های گذشته متفاوت است در این دفترچه ها بیش از 70 درصد ظرفیت دانشگاه ها در دفترچه ذکر نمی شد؛ در واقع 2 دفترچه برای داوطلبان منتشر می شود یکی برای داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند و دیگری برای داوطلبانی است که مایل به شرکت در کنکور هستند. همپنین در این دفترچه ها معدل هایی که مجاز به ثبت نام در کنکور هستند نیز ذکر می شود بر این اساس داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند می تواند به دانشگاه موردنظر خود مراجعه و به راحتی و بدون پرداخت هزینه ثبت نام کنند.

تنها 20 درصد داوطلبان در کنکور 98 شرکت می کنند

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تنها 20 درصد داوطلبان در کنکور شرکت می کنند و نیازی به حضور یک میلیون متقاضی در آزمون سراسری 98 نیست، یادآور شد: سایر داوطلبان نیز می توانند با توجه به معدل خود در دانشگاه های دولتی یا پیام نور که دارای صندلی های خالی هستند بدون آزمون ثبت نام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان سنجش جداول مربوط به دانشگاه هایی که داوطلبان می توانند بدون کنکور و تنها از طریق معدل خود در آنها پذیرفته شوند را در اختیار متقاضیان ورود به دانشگاه ها قرار می‌دهد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با ثبت نام اکثر داوطلبان براساس معدل رقابت فشرده موجود در کنکور کاهش پیدا می کند، عنوان کرد: داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند تهران، بهشتی، صنعتی شریف و ... هستند باید در کنکور شرکت کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار