امام جمعه شربیان :
امام جمعه شهر شربیان خطاب به دولتمردان گفت: تلاش کنید از نیروهای جوان، باانگیزه، ولایی،انقلابی و دلسوز بیشتر استفاده شود و نه اینکه از بازنشستگان که شامل منع به کارگیری از آنها می شود، در جای دیگر استفاده شود.
کد خبر: ۶۷۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 26 October 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شربیان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، سیاست راهبردی دولت فعلی آمریکا را افزایش فشار به ایران از طریق تضعیف عناصر ملی و داخلی، قدرت منطقه‌ای،علمی و انرژی برشمرد و اظهار داشت: رهبری، مردم، رویکرد انقلابی، قدرت منطقه‌ای، قدرت دفاعی و قدرت انرژی همه عناصر ملی هستند و در شرایط فعلی نقش نیروهای انقلاب در عبور از مشکلات اقتصادی حساس و تعیین‌کننده است.

وی گفت: این نیروها می‌توانند با ایجاد امید،دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، حمایت از دولت در عین نقد شفاف و سازنده، کمک به تحول مدیریتی از نسل اول به نسل سوم انقلاب ایفای نقش کنند و دولتمردان سعی کنند از نیروهای جوان، باانگیزه، ولایی و انقلابی و دلسوز استفاده کنند نه اینکه از بازنشستگان که شامل منع به کارگیری از آنها می شود در جای دیگر استفاده شود و باید کارها را به نیروهای جوان بسپارند.

امام جمعه شهر شربیان با اشاره به ناکامی آمریکا در مقابل ایران اسلامی افزود: تقابل 40 ساله نظام آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران نتیجه‌ای جز شکست و ناکامی برای این کشور نداشته است و جمهوری اسلامی ایران هم از موانع داخلی و خارجی عبور کرده و در 22 بهمن امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌رد و تلاش دشمنان بر آن است که این جشن برگزار نشود .

خطیب جمعه شربیان با اشاره به اینکه بررسی مستندات نظامی افول آمریکا را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا در کلیه لشکرکشی‌های خود از جمله حمله طبس تا تجاوز به عراق، افغانستان، لبنان، غزه، سومالی و موارد متعدد دیگر متحمل شکست شده‌ و هم اکنون نیز ناگزیر است نتایج 6 ساله حضور خود در سوریه، راه اندازی داعش و حمایت از تروریسم را با اعتراف به شکست بپذیرد ضمن آنکه در یمن نیز نتیجه‌ای غیر از شکست برای آمریکا و متحدانش حاصل نخواهد شد.

منصوری افزود: رفتار دولتمردان آمریکا در سیاست خارجی این کشور نشان می‌دهد هرگاه کشوری در مقابل تهدیدات کاخ سفید مقاومت کند، این دولت آمریکاست که با عقب‌نشینی تن به شکست داده است و این رفتار در دولت ترامپ در مقابل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کره شمالی به وضوح مشاهده شده است و اعترافات مقامات آمریکا بیانگر کاهش قدرت آمریکا و افزایش قدرت ایران است.

امام جمعه شربیان در ادامه خطبه دوم به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم برخورد شفاف مسوولان با مردم اشاره کرده و اظهار داشت: مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در درس خارج فقه در مورخه 30 مهر97 خطاب به مسوولان فرمودند، مسوولان باید شفاف باشند و جز در موارد خاص هیچ چیز را از مردم پنهان نکنند.

خطیب جمعه شربیان با اشاره به این که در منطق علوی اگر کسی به خاطر مسوولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و رفتار او با مردم را تغییر دهد و او را از مردم دور کند، افزود: مسوولان نظام اسلامی بدانند شکر نعمت مسوولیت‌شان در این است که به بندگان خدا نزدیکی بیشتری پیدا کنند و قطعاً از جمله پیامدهای مثبت برخود مردم با مسوولان، جلوگیری از فساد، فراهم ساختن زمینه‌های پاسخگویی مدیران، مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نظام حاکم است.

منصوری، خبر تائید حکم اعدام دو تن از مفسدان اقتصادی دانه درشت با چند هزار میلیارد تومان سودجویی از طریق اخلال در بازار سکه و ارز را موجب افزایش اطمینان مردم به حاکمیت در برخورد و مقابله جدی با اخلالگران اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: مردم و افکار عمومی به شدت از این موضوع استقبال کرده و بی‌صبرانه در انتظار اجرای حکم اعدام مفسدان اقتصادی در ملاءعام برای عبرت‌آموزی دیگر افرادی که سودای اخلال در اقتصاد کشور را دارند، هستند.

امام جمعه شربیان با اشاره به قدردانی ملت بزرگ ایران از سرعت عمل و قاطعیت مسوولان قضایی کشور در برخورد با مفسدان اقتصادی، اظهار امیدواری کرد که با تداوم برخورد با عوامل گرانفروشی و اخلال در بازار، روند رو به رشد افزایش قیمت‌ها متوقف شود.

خطیب جمعه شهر شربیان با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته، هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت و یکی از آفت‌های کنونی جامعه را دوری از کتاب و کتابخوانی برشمرد.

منصوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده که به نام روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، بر الگو قرار دادن این شهید توسط دانش‌آموزان و نوجوانان تاکید کرد.

امام جمعه شربیان با گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی، به روح مطهر این شهید والامقام و تمامی شهدای انقلاب ، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای محراب و امام شهدا حضرت امام خمینی (ره) درود و صلوات فرستاد.

خطیب جمعه شهر شربیان با تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالحسین (ع)، راهپیمایی عاشقان حسینی در این ایام را حرکت فرهنگی بزرگ یکی از شعائر اسلامی برشمرد و افزود: اربعین هر سال جریان مکرر پیام‌رسانی عاشورا و استمرار ماموریت بازماندگان نهضت حسینی در طول تاریخ است. فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :