مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت:۲۱ هزار و ۲۱۶ خودرو متخلف و آلاینده در ماه های نخست سال جاری در مشهد اعمال قانون شدند.
کد خبر: ۶۷۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 27 October 2018
به گزارش تابناک : محمود پذیرا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: نداشتن گواهی برچسب معاینه فنی یکی دیگر از تخلفات در این حوزه می‌باشد که باعث اعمال قانون ۵۹۴۴ دستگاه خودرو در این مدت شده است.

وی افزود: ۹۱۹۴ دستگاه خودرو در این مدت به علت نداشتن معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند. همچنین در ۷ ماهه نخست سال جاری با ۳۸۲۹ خودرو دودزا نیز برخورد قانونی لازم صورت گرفته است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: ۳۴۰ خودرو به علت حمل غیر مجاز کود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی جریمه شدند و ۷۳۲ خودرو نیز در حوزه تولید صدای نامتعارف توسط گشت‌های ما شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

پذیرا افزود: پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء و آب دهان به بیرون از خودرو نیز جزء تخلفات محسوب شده که در این رابطه نیز طی ۷ ماه نخست سال جاری ۱۱۹ خودرو جریمه شده‌اند.

وی گفت: ۸۰ دستگاه خودرو به علت ریختن یا ریزش روغن، بنزین یا نفت گاز در معابر اعمال قانون شدند و ۴۶ مورد اعمال قانون نیز در رابطه با تعمیر یا شستشوی وسیله نقلیه در محل‌های غیر مجاز صورت گرفته است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد افزود: راحتی و رضایت مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری اهمیت بالایی دارد لذا در همین جهت ۱۹ مورد اعمال قانون خودرو‌های حمل و نقل عمومی که حمل اشیاء کثیف و آلوده و حیوانات یا هرگونه باری که موجب ناراحتی مسافران وسیله نقلیه عمومی می‌گردد را داشتند، انجام شده است.

پذیرا گفت: یکی از آلودگی‌هایی که این روز‌ها سنجش آن هم با نصب دستگاه‌های مخصوص در سطح شهر مشهد انجام می‌شود آلودگی صوتی می‌باشد که در روح و روان شهروندان و آرامش آن‌ها تاثیرگذار است لذا در همین جهت ۶۶۸ مورد جریمه خودرو‌ها برای بوق زدن در محل‌های ممنوعه یا بوق زدن غیر ضروری و مکرر در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ صورت گرفته است.

وی افزود: چراغ و نور خودرو‌ها باید دارای استاندار خاصی باشد، به همین دلیل ۶۳۱ دستگاه خودرو به جهت استفاده از نورافکن و چراغ‌های الوان که موجب آزار دیگر رانندگان و عابران پیاده می‌گردد مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: در حوزه تخلیه نخاله و زباله در محل‌های غیر مجاز نیز ۶۱ خودرو مورد اعمل قانون قرار گرفته‌اند، و در مجموع طی ۷ ماه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۶۶۱ دستگاه خودرو در شهر مشهد به علت رعایت نکردن استاندارد‌های زیست محیطی و آلایندگی، مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۳۷ مورد برای اصلاح ایرادات موجود به تعمیرگاه انتقال داده شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار