بارگاه منور رضوی و مشهدالرضا(ع) در آستانه روز اربعین پذیرای میلیون‌ها زائر و مجاور بوده و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.
کد خبر: ۶۷۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک : اربعین سرور و سالار شهیدان متعلق به تمام جهانیان است و تمامی مردم آزاده دنیا این روز را گرامی می‌دارند و در این میان حال و هوای شهرهای مذهبی متفاوت است.

درست است که نگاه‌ها در این روز باشکوه متوجه راهپیمایی میلیونی اربعین و کربلای معلی است اما مشهدالرضا(ع) نیز در این روز میزبان میلیون‌ها زائر و مجاوری است که از کاروان عاشورا جا مانده‌اند.

آستان قدس رضوی و اماکن متبرکه آن در این روز میزبان میلیون‌ها دلداده اهل بیت(ع) هستند و تمهیدات و اقدامات لازم از مدت‌ها پیش در این راستا صورت گرفته تا حرم منور رضوی فردا میزبانی باشکوهی از زائران بارگاه رضوی داشته باشد.

آمادگی اماکن متبرکه آستان قدس رضوی

براساس اعلام غلامرضا باغشنی؛ مدیرعامل فرش آستان قدس رضوی در روز اربعین حسینی 24 هزار متر مربع فرش دستباف در رواق‌ها، شبستان‌ها و ادارات پهن خواهد شد و علاوه بر این 120 هزار متر مربع فرش ماشینی در قالب حدود 20 هزار تخته فرش 6 متری در صحن‌های حرم مطهر گسترده می‌شود.

باغشنی با اشاره به مکان‌های مفروش با استفاده از فرش‌های دستباف گفت: رواق‌های مبارکه حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س)، دارالولایه، دارالحجه، دارالمرحمه، امام خمینی(ره)، مدرسه پریزاد، دارالقرآن، دارالفیض، دارالعزه، دارالعباد، دارالضیافه، دارالشکر، دارالسیاده، دارالشرف، دارالسلام، دارالسعاده، دارالسرور، دارالزهد، دارالذکر، دارالحفاظ، حاتم‌خانی، توحیدخانه، بالاسر مبارک، آسایشگاه‌ها، کفشداری‌ها و دفاتر و ادارات حوزه اماکن متبرکه با فرش‌های دستباف مفروش خواهد شد.

وی ادامه داد: از فرش‌های ماشینی نیز در صحن‌های جامع رضوی، غدیر، کوثر، قدس، جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب، مسجد گوهرشاد، باغ رضوان، هدایت و تمامی بست‌ها، رینگ‌ها، دوربرگردان‌ها و مبادی ورودی‌ها، آسایشگاه‌ها، کفشداری‌ها و دفاتر و ادارات حوزه اماکن متبرکه استفاده می‌شود.

آٰغاز برنامه‌ها از شب اربعین

همچنین ویژه برنامه اربعین حسینی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) از غروب دوشنبه هفتم آبان‌ماه برای بهره‌مندی زائران تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی؛ معاون تبلیغات آستان قدس با بیان اینکه ویژه برنامه شب اربعین حسینی دوشنبه از ساعت 17:45 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی‌تبار به ایراد سخنرانی و جعفر ملائکه و جواد حسینی به روضه‌خوانی و مرثیه‌خوانی می‌پردازند.

حسینی تصریح کرد: در شب اربعین حسینی افزون بر برنامه رواق امام خمینی(ره) در رواق دارالهدایه نیز با حضور گروه‌های زیارتی برنامه عزاداری و روضه‌خوانی دایر است.

وی در ادامه به ویژه برنامه‌های روز اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین حسینی از ساعت 5:10 صبح با قرائت قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری‌کاشانی مرثیه سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به اجتماع عظیم روز اربعین اشاره کرد و افزود: اجتماع عظیم مشتاقان و ارادتمندان به ساحت قدسی اهل بیت(ع) بعد از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد را از برنامه‌های محوری روز اربعین اعلام کرد که از ساعت 9 صبح تا نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه بعد از نماز ظهر و عصر زیارت اربعین توسط امیر عارف در رواق امام خمینی(ره) قرائت می‌شود، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه شام اربعین و آغاز برنامه‌های دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله کازرونی و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار