خطیب جمعه اقلید با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری بر لزوم تلاش دولتمردان در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی مردم تأکید کرد و خطاب به آن‌ها گفت: سعی کنید و مواظب باشید در برابر دشمنان از ملت عقب نیفتید.
کد خبر: ۶۷۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 02 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر شکست طاغوت‌های زمان و لطف خداوند در این راستا را سنت الهی خواند و اظهار داشت: این سنت الهی این نوید را به مسلمانان و مظلومان عالم می‌دهد که سرانجام قدرت‌های استکباری، شکست است.

وی افزود: همان‌گونه که امپراتوری بریتانیا، شوروی، فرانسه و...از بین رفت، آمریکا نیز در حال نابودی است.

طالبی عنوان کرد: آمریکا روزی به دنبال اشغال شهرهای عراق جنایت‌های بسیاری کرد و خون‌های بی‌شماری ریخت اما امروز نه‌تنها راه‌های نجف و کربلا و بین‌الحرمین و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای عراق در دست آن‌ها نیست، بلکه مجلس و دولت عراق نیز به دنبال بیرون کردن آن‌ها هستند.

خطیب نمازجمعه اقلید یادآور شد: به کوری چشم دشمنان، اربعین و راهپیمایی آن از دید دوربین‌ها و لنزها پنهان نیست و همه می‌بینند که کربلا، مغناطیس و آهنربای دل‌های میلیون‌ها عاشق دلباخته از قاره‌های بزرگ جهان است که روزبه‌روز بر این جمعیت افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: ملت‌ و دولت‌ ایران و عراق باید مواظب و مراقب نفوذ دشمن باشند و این معاهده جهانی و بین‌المللی که بر محور پرگار اربعین حسینی به وجود آمده است را از بین نبرند چراکه دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) به لرزه درآمده و قدرت‌های پوچشان در حال فروریختن است.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه به گفته ترامپ، آمریکا 7تریلیون دلار علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده است، اظهار داشت: همان‌گونه که خودشان نیز اذعان دارند، آمریکا شکست خورد و پیروزی نصیب جمهوری اسلامی ایران شد.

طالبی وحدت امت اسلام به‌ویژه جهان تشیع، ارادت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، همدلی بین دو ملت ایران و عراق، حضور بیش از 20 میلیون دلداده امام حسین(ع) و...را ازجمله دستاوردهای اربعین حسینی برشمرد و از زحمات شبانه‌روزی عوامل نظامی، انتظامی، پلیس راهور، بسیج، سربازان گمنام امام زمان (ع)، خدمات کنسولی، پزشکی، هلال‌احمر، بهداشت و... دو کشور قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سعی بسیاری داشتند که حرکت عظیم اربعین امسال را به نوعی بایکوت کنند تا عظمت خود را از دست دهد، اما بار دیگر شکست خوردند و نقشه‌های آن‌ها خنثی شد.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به 13 آبان ماه، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، روز مبارزه ملی با استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکا و روز دانش‌آموز اشاره کرد و این روز را گرامی داشت.

طالبی عنوان کرد: آمریکا به دنبال آن است که از 13 آبان ماه تحریم‌های جدیدی علیه ما اعمال کند اما بداند که 40 سال است که دولت‌ها و رؤسای جمهور آن‌ها دست به این جنایت بزرگ زدند و راه به جایی نبردند.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری بر لزوم تلاش دولتمردان در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی مردم تأکید کرد و خطاب به آن‌ها گفت: سعی کنید و مواظب باشید در برابر دشمنان از ملت عقب نیفتید.

وی ادامه داد: مردم ما به برکت راهنمایی‌های امام(ره) و دشمن‌شناسی ایشان و صلابت و سختی که مقام معظم رهبری در این راستا به خرج داده‌اند و می‌دهند، دچار ابهام نمی‌شوند بلکه راه درست همواره برایشان روشن است.

طالبی بیان داشت: شعار مرگ بر آمریکا همیشگی است و همواره ادامه دارد، پس نگویید اگر FATF تصویب نشود فشار آمریکا بر ما بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: دولتمردان ترسی برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار نداشته باشند چراکه علیه ما نمی‌توانند به مراد خود برسند.

اشاره به اهمیت وقف به‌عنوان یک سنت ماندگار که ریشه در تمام ادیان الهی دارد، از دیگر مباحثی بود که در خطبه‌های نماز جمعه امروز اقلید به آن اشاره شد.

طالبی وقف را فرصتی سرمایه‌گذاری مناسبی برای آخرت افراد عنوان کرد و گفت: موقوفات را در ادارات اوقاف و امور خیریه ثبت کنید تا در آینده دچار دستخوش نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار