دبیر کمیته بهداشت و سلامت خدمات سفر خراسان رضوی عنوان کرد:
دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در خراسان رضوی همزمان با دهه آخر صفر فعال هستند.
کد خبر: ۶۷۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 03 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛دکتر سید مرتضی احتشام فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در استان در دهه آخر صفر فعال خواهند بود و تیم های بازرسی بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان زائران ، اماکن عمومی و محل برپایی هیات ها و تکایا ، مساجد و خیمه های عزاداری نظارت مستمر دارند.

وی افزود: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت د استان در این ایام فعالیت خواهند داشت و همچنین در این مدت ۵ پایگاه مراقبت مرزی برای انجام واکسیناسیون و سایر مراقبت های لازم در آمادگی کامل هستند.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ۶۷ بیمارستان در استان (۳۵ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان ها و ۱۷ مورد در سایر دانشگاه ها و دانشکده ها) آماده خدمات رسانی بصورت شبانه روزی هستند و در این مدت اورژانس تمامی بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان فعال و ۵۳ مرکز دیالیز با ۶۸۷ تخت به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی گفت:در دهه پایانی ماه صفر ضمن آمادگی تمامی بخش های مراقبت ویژه ، آزمایشگاه خصوصی و دولتی،۲۸۹ درمانگاه،۷۲ درمانگاه دندانپزشکی ،۲۲۶ مرکز تصویر برداری در استان آماده خدمات رسانی هستند.

احتشام فر تاکید کرد:در این مدت ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه ها و دانشکده های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در آمادگی کامل هستند همچنین در این مدت ۲۱۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده ای با یک هزار نیرو آماده خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد:۹۳۲ داروخانه در استان فعال است و همچنین با ۴۶ داروخانه بیمارستان دولتی و خصوصی برای تامین داروها و ملزومات بویژه داروهای حیاتی و اورژانس و اتاق عمل ها هماهنگ و پیش بینی ذخیره سازی داروهای ضروری شده است.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی افزود:۴ اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار، گناباد و نیشابور جهت ماموریت های برون شهری طی ساعات روز در صورت نیاز نیز در آماده باش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار