معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد شهروندان این شهر را خادمان زائران رضوی خواند و گفت: از شهروندان تقاضا داریم به منظور میزبانی شایسته از زائران امام هشتم در ایام پایانی ماه صفر با خادمانشان در شهرداری هماهنگی داشته باشند.
کد خبر: ۶۷۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 03 November 2018
به گزارش تابناک : خلیل‌الله کاظمی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت عظیم حضور زائران در دهه پایانی ماه صفر در شهر مقدس مشهد و پیش‌بینی شرایط آب و هوایی، امسال اسکان زائران و به‌ویژه زائران پیاده از جمله مهمترین ضروریات در این ایام است؛ زیرا سال گذشته مکان‌هایی نظیر پارک غدیر برای سکونت در اختیار این زائران قرار می‌گرفت؛ اما به دلیل سردی هوا احتمالا امسال این امکان مقدور نباشد.
 
وی خاطرنشان کرد: شهروندان اگر مکان‌هایی را برای اسکان زائران در اختیار دارند، به سازمان‌های متولی ارائه خدمات به زائران ازجمله معاونت گردشگری و زیارت سازمان ‌اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اطلاع دهند.
 
کاظمی افزود: از جمله موارد دیگری که در این ایام اتفاق می‌افتد، افزایش پسماند در سطح شهر است که درخواست ما از شهروندان و حتی زائران این است که در موضوع نظافت شهری و حفظ پاکیزگی آن همکاری لازم را با مجموعه شهرداری داشته باشند‌.
 
وی اظهار کرد: موضوع دیگری که در این ایام باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به نکاتی در راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر است؛ از این رو در راه اندازی آن‌ها ابتدا باید نکات ایمنی مورد نظر قرار بگیرد تا از خطر‌های احتمالی همچون آتش‌سوزی جلوگیری به عمل آید.
 
معاون شهردار مشهد ادامه داد: همچنین، سعی شود که این ایستگاه‌ها در مناطقی راه اندازی شوند که باعث ترافیک و ازدحام جمعیت نشوند تا با کمترین مشکل حمل و نقل در شهر مشهد و به ویژه خیابان‌های اطراف حرم مطهر صورت بگیرد.
 
این مسئول شهری گفت: برای رعایت نظافت و پاکیزگی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی نیز از مردم و زائران تقاضا داریم که همکاری لازم را در این ایام داشته باشند تا عزاداری در این روزها به صورت مطلوب توسط زائران و مجاوران صورت پذیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار