دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی از آمادگی ۶۷ بیمارستان در خراسان رضوی به منظور ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 03 November 2018
به گزارش تابناک : سید مرتضی احتشام فر دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با دهه پایانی ماه صفر زائران از مناطق مختلف کشور عازم مشهد می‌شوند گفت: تمامی تمهیدات لازم در حوزه‌های درمان، بهداشت و غذا و دارو به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی، ۶۷ بیمارستان در سطح استان آماده خدمات رسانی بصورت شبانه روزی هستند افزود:در این مدت اورژانس تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در سطح استان فعال و ۵۳ مرکز دیالیز با ۶۸۷ تخت به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد:با آمادگی تمامی بخش‌های مراقبت ویژه (ICU، CCU، NICU و PICU،۳۷۷) آزمایشگاه خصوصی و دولتی، ۲۸۹  درمانگاه، ۷۲ درمانگاه دندانپزشکی،  ۲۲۶  مرکز تصویر برداری در سطح استان آماده خدمات رسانی هستند.

احتشام فر گفت: اورژانس ۱۱۵، بخش‌ها و اطاق‌های عمل بیمارستان‌ها و تامین کادر پزشکی، پرستاری در تمامی بیمارستان‌ها آماده باش هستند و در این مدت ۲۱۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای با یک هزار نیرو آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: در این مدت ستاد هدایت امور درمان دانشگاه،  هماهنگی جهت پذیرش و انتقال بیماران، مرکز عملیات بحران دانشگاه و استقرار کارشناس EOC برای هماهنگی و اقدامات لازم در صورت بروز حوادث ویژه به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با ۴۶ داروخانه بیمارستان دولتی و خصوصی برای تامین دارو‌ها و ملزومات بویژه دارو‌های حیاتی و اورژانس و اتاق عمل‌ها هماهنگ و پیش بینی ذخیره سازی دارو‌های ضروری شده است.

احتشام فر با بیان اینکه،۹۳۲ داروخانه در سطح استان فعال است افزود: در این مدت داروخانه آموزشی ۲۲ بهمن به عنوان مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم در مشهد تعیین شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در سطح استان افزود: تیم‌های بازرسی بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان زائران، اماکن عمومی و محل برپایی هیات‌ها و تکایا، مساجد و خیمه‌های عزاداری نظارت مستمر دارند.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در این مدت پایگاه‌های اهدای خون در نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ و نوبت عصر از ساعت ۱۵ الی ۱۸  (پایگاه امام رضا (ع)، ثامن و نیز پایگاه مستقر در سالن مرکزی شهرداری مشهد واقع در میدان شهدا)  اماده ارائه خدمات رسانی هستند.

احتشام فر افزود: در این مدت پایگاه‌های اهدای خون در شهرستان‌های زیر پوشش (سبزوار، گناباد، قوچان، نیشابور، تربت حیدریه) فعال و خدمات رسانی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار