سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا زمان تعیین تکلیف قطعی موضوع استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلان شهرها از قانون منع به کار گیری بازنشستگان، فرایند انتخاب شهردار جدید تهران به تعویق می افتد.
کد خبر: ۶۷۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 04 November 2018

به گزارش تابناک : علی اعطا در تشریح جلسه هم اندیشی اعضای شورا پیرامون موضوع انتخاب شهردار گفت: طبق برنامه زمانبندی که پیش از این اعلام شده بود، امروز 12 آبان ماه می بایست  5 نفر  نهایی برای ارایه برنامه به صحن معرفی شوند ولی در چند روز گذشته پیسنهادی از سوی بعضی از اعضا مطرح شد  که فرایند را به  تعویق بیافتد.
اعطا ادامه داد: علت این امر هم طرح  موضوع استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس است که  احتمالا فردا در دستور جلسه این کمیسیون  مطرح خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز در جلسه هم اندیشی هم این موضوع مطرح شد که پیشنهاد تعویق فرایند را بپذیریم یا نه که در نهایت مقرر شد فرایند به تعویق بیافتد البته با جزییاتی که می گویم.
اعطا در تشریح این امر گفت: امروز در جلسه هم اندیشی مقرر شد، رای گیری برای 5 نفر اتفاق نیافتاد و  اگر موضوع  استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کار گیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رای بیاورد،  فرایند را متوقف خواهیم کرد چرا که به احتمال جدی این موضوع  در صحن مجلس هم رای خواهد آورد. لذا بیاورد تا زمان تعیین تکلیف نهایی در مجلس شورای اسلامی این فرایند متوقف می شود.
وی گفت:  اگر هم مهلت قانونی مقرر برای حضور بازنشستگان در پستی که دارند به اتمام رسید آن زمان باید سرپرست انتخاب شود و فرایند انتخاب  شهردار جدید به سرعت از سر گرفته می شود.
سخنگوی شورا همچنین افزود: اگر موضوع استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس رای نیاورد روز سه شنبه 15 آبان و در جلسه صحن شورا رای گیری برای انتخاب 5 نفر نهایی به صورت علنی  صورت می گیرد.
اعطا همچنین در خصوص موضوع نامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر استعلام 12 نفر از کاندیدای های شهرداری گفت:  در خصوص این نامه باید گفت اولا معنای این نامه  این نیست که صرفا 12 نفر بازنشسته نیستند؛ زمانی که نامه از شورا ارسال می شود، سازمان امور اداری و استخدامی اطلاعات بیشتری نیاز داشتند و لذا  در حدی که اطلاعات در دسترس بوده موارد را  به صورت شفاهی اعلام می کنند. این 12 نفر کسانی بودند که اطلاعاتشان به صورت کامل ارسال شده و  معنا این نیست که فقط 12 نفر بازنشسته نیستند البته  به غیر از کسانی که به صورت رسمی انصراف دادند.
سخنگوی شورا همچنین خاطر نشان ساخت: از سوی شهرداری تهران هیچ نامه و درخواستی مبنی بر تعویق فرایند انتخاب شهردار به اعضای شورا ارسال نشده و این امر تنها به پیشنهاد برخی از اعضای شورا بوده است.
اعطا در ادامه و در پاسخ به این سوال که فرایند انتخاب شهردار چه خللی در بررسی موضوع استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلی ایجاد می کند و می شد آن را متوقف نکرد گفت: در هر زمان که موضوع استفاساریه در مجلس بررسی شود و تعیین تکلیف گردد اگر رای نیاورد به سرعت فرایند انتهخاب شهردار از سر گرفته خواهد شد اما مناسبت تر این است که زمانی که مجلس این موضوع را دنبال می کند، شورا ها که پیامشان از همان ابتدا  انسجام و ثبات مدیریت بوده موضوع این روند را متوقف کنند چرا که در غیر اینصورت تعبیر به نقض غرض می شد لذا تصمیم به تعویق شد.
اعطا بار دیگر تایید کرد: یک فوریت طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلان شهرها قبلا در مجلس مطرح شده بود و رای نیاورده بود و قرار است فردا اصل طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به رای گذاشته شود که در صورت تصویب  در صحن مجلس نیز مطرح و به رای گذاشته خواهد شد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار