عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:با بیان اینکه صرفاً نگاه امنیتی و نگاه صرفاً سیاسی در این موضوع به نظر من درست نیست،تصریح کرد:اینکه برخی‌ها دغدغه امنیتی برای این مسائل دارند را می پذیریم با توجه به سابقه قبلی بایستی این موضوع مدنظر قرار بگیرد و باید دقت شود؛اما باید دید که زمان مناسب برای تعاملات سیاسی در این حد فرا رسیده است یا نه،از جهتی باید حواسمان باشد که ایجاد دفتر اتحادیه اروپا پوششی برای اقدامات ضد امنیتی در کشور نباشد.
کد خبر: ۶۷۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 04 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: احساس من این است که برای برخی از مسائل زمان لازم است،افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در کشور نیاز به زمان مناسب دارد.

وی افزود:ما باید ببینیم که در مذاکرات آینده اروپایی ها چقدر با ما همکاری خواهند داشت؛یعنی چه میزان به تعهدات خودشان عمل می‌کنند و چقدر آنها مایل هستند که روابط سازنده با جمهوری اسلامی داشته باشند.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درگذشته برخی از دفاتر اروپایی نقش‌های غیرسازنده داشتند،تاکید کرد:درگذشته دفتر اتحادیه اروپا در مسایل امنیتی و ارتباط گیری با برخی از عناصری که صلاح نبود،شیطنت هایی داشتند؛این ها باعث حساسیت هایی در جمهوری اسلامی شده است.

جمالی ادامه داد:موضوع ایجاد دفتراتحادیه اروپا در تهران یک تابو نیست که ما با آنها ارتباط نداشته باشیم؛اما به نظر من نباید خیلی هم عجولانه درباره مسئله تصمیم گرفت.

این نماینده مردم درمجلس مطرح کرد:پیشنهاد من این است که موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در دستورکار قرار بگیرد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،وزارت امور خارجه با هم همکاری و همفکری کنند با دستگاه‌های ذینفع دیگر نیز صحبت کنند و زمان مناسب را برای بازگشایی این دفاتر انتخاب کنند که برای هردو طرف مفید باشد.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به اینکه آیا وجود سفارتخانه ها برای ارتباط با اروپا کافی نیست ،تاکید کرد:سفارت خانه ها تک به تک مسائل شان را می گویند و ما روابط دوجانبه داریم ولی ممکن است که اتحادیه اروپا نظرش این باشد که به عنوان یک نهاد مستقل و شناخته شده به این ارتباطات در دنیا نیاز داریم،مثلا ما در این موضوع برجام با خانم موگرینی صحبت می کنیم با خود اتحادیه اروپا روبرو بودیم نه تک تک کشورها.

جمای نوبندگانی با اشاره با اینکه اتحادیه اروپا یک سیستم،نهاد و اداره مستقل دارند از این جهت وجود دفاتر را توجیه می‌کنند ،ادامه داد:به نظر من باید بگذاریم که زمان مناسب فراهم شود و این موضوع در دستورکار باشد و با برخی از اقدامات اروپایی ها این کار تسریع پیدا کند و یا به تعویق بیفتد.

ایجاد دفتر اتحادیه اروپا پوششی برای اقدامات ضد امنیتی در کشور نباشد

وی با اشاره به موضوع نگاه امنیتی برخی صاحبنظران به ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران ،مطرح کرد:اگر واقعیت‌گراباشیم باید بپذیریم که تقریبا تمام سفارتخانه ها و کنسولگری هایی که وجود دارند،عوامل امنیتی و مسول امنیتی دارند که در پوشش رایزن های متعدد به کار مشغول هستند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرفاً نگاه امنیتی و نگاه صرفاً سیاسی در این موضوع به نظر من درست نیست،تصریح کرد:اینکه برخی‌ها دغدغه امنیتی برای این مسائل دارند را می پذیریم با توجه به سابقه قبلی بایستی این موضوع مدنظر قرار بگیرد و باید دقت شود؛اما باید دید که زمان مناسب برای تعاملات سیاسی در این حد فرا رسیده است یا نه،از جهتی باید حواسمان باشد که ایجاد دفتر اتحادیه اروپا پوششی برای اقدامات ضد امنیتی در کشور نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار