تنیسورهای خراسان رضوی بدون حامی و اسپانسر فعالیت خود را ادامه می‌دهند و این مسئله مشکلات بسیاری را برای ورزشکاران استان فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 04 November 2018

به گزارش تابناک : اخیراً اتفاقات بزرگی در تنیس خراسان رضوی رخ داده که از آن می‌توان به برگزاری مسابقات آسیایی و کشوری اشاره کرد، این هیئت فعالیت‌های بسیاری داشته و ورزشکاران مستعدی زیر نظر آن در حال فعالیت هستند.

تنیس در خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین ورزش‌های استان است اما با این حال نقاط ضعفی در این ورزش نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی وجود داشته که از آن می‌توان به کمبود تجهیزات تنیس اشاره کرد، به تازگی سرپرست جدیدی برای این هیئت انتخاب شده و قرار بر بهبود شرایط است.

ورزشکاران به حال خود رها شده‌اند

مهرانه ظهوریان؛ قهرمان کشوری تنیس خاکی اظهار داشت: تاکنون در سطح کشور هفت مدال طلا و سه نقره و برنز در رده سنی زیر 10 سال کسب کرده‌ام، همچنین یک مدال طلا و یک برنز نیز به ترتیب در رده سنی زیر 12 سال و زیر 14 سال به دست آورده‌ام، در حال حاضر 11 سال دارم و به تازگی در تیم ملی مسابقات غرب آسیا در لبنان زیر 12 سال مدال نقره را کسب کردم.

وی تصریح کرد: تاکنون هیئت تنیس و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کوچک‌ترین حمایتی از ورزشکاران نداشته و ورزشکاران امور خود را باید شخصاً انجام دهند، تنیسورها باید در امور مالی به تنهایی از عهده مخارج خود بر آمده و بتوانند وسایل و لوازم خود را تهیه کنند.

هزینه 58 میلیونی سالیانه ورزشکاران

وی ادامه داد: تجهیزات تنیس در خراسان‌رضوی بسیار کم بوده و برای بخش قهرمانی به هیچ عنوان مناسب نیست، همچنین با وجود آگاهی از هزینه‌‎های بالای ورزش در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای، پشتیبانی و کمکی از سوی مسئولان ورزش تنیس صورت نمی‌پذیرد.

ظهوریان گفت: هزینه‌های فعالیت در ورزش از توان خانواده‌ها خارج است و یک تیم باید در کنار قهرمانان باشد تا پیشرفت شامل حال آن شود، با این حال هیچ کمکی حتی به قهرمانان و افراد حرفه‌ای نمی‌شود، در حال حاضر تنها هزینه‌های لوازم تنیس در سال بالغ بر 10 میلیون تومان است، همچنین ماهیانه چهار میلیون تومان به مربی پرداخت می‌شود.

هزینه امور مرتبط با تنیس بسیار سنگین است

امرالله سجادیان؛ سرپرست هیئت تنیس خراسان‌رضوی، در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: به تازگی در هیئت تنیس استان فعالیت داشته اما با این وجود امور بزرگی انجام شد، دو مسابقات در بخش‌های آسیایی و کشوری برگزار شده که هر کدام از آنها هزینه و زمان زیادی را از آن خود کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور، هر جمعه مسابقات آدینه برگزار شده و افراد بسیاری در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، با برگزاری این مسابقات سایر باشگاه‌ها درگیر شده و مسائل مختلفی مانند در اختیار داشتن زمین، تأمین هزینه رفت و برگشت و نظایر این موارد وجود دارد، همچنین هزینه این امور بسیار سنگین است.

سالن تنیس در دست بخش خصوصی است

سجادیان خاطرنشان کرد: هنوز زمان زیادی از این دو مسابقات نمی‌گذرد، همچنین هوا بسیار سرد شده و به دلیل وجود باشگاه‌های بدون سقف فعالیت کمتری از سوی ورزشکاران صورت می‌پذیرد، به طور کلی باشگاه سران، سجاد و هتل پارس سرپوشیده و سایر مکان‌های ورزشی روباز هستند.

سرپرست هیئت تنیس خراسان رضوی گفت: این هیئت با برگزاری مسابقات بزرگترین حمایت را از ورزشکاران دارد، سایر مشکلات ورزشکاران را هیئت نیز دارا است، در واقع سال گذشته سالن ورزشی تنیس به بخش خصوصی واگذار شده و هیئت بدون سالن ورزشی فعالیت خودرا انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: جهت متحمل شدن هزینه‌های کمتر، لیگ دسته دو در دو بخش خصوصی تشکیل شده و چند ورزشکار از این مسابقات به لیگ دسته یک صعود کردند، در صورت عدم برگزاری این مسابقات هیچوقت ورزشکاران نمی‌توانستند توانایی خود را بسنجند و در این سطح قرار گیرند.

سجادیان تصریح کرد: البته هنوز جای کار وجود داشته و باید مسابقات بیشتری اجرا شود، برای رقابت‌های لیگ دسته یک حدود یک هفته تمامی متولیان درگیر بودند، پیش از برگزاری باید امور مربوط به آماده سازی زمین مسابقات انجام شود و در طول مسابقات نیز متولیان وقت خالی ندارند.

اسپانسرها از هیئت و ورزشکاران تنیس حمایت نمی‌کنند

وی ادامه داد: هیئت تنیس خراسان رضوی و ورزشکاران آن هر کدام مشکلات مالی دارند اما هیئت تا حدودی توسط برگزاری کلاس‌های مربی‌گری، کارگاه‌های آموزشی و نظایر این موارد درآمدزایی کرده و همین مبلغ را صرف فعالیت ورزشکاران می‌کند، این هیئت با وجود محدودیت مالی فعالیت بسیاری داشته است.

در حال حاضر اسپانسرها به ورزش تنیس توجهی نداشته و نمی‌توان به راحتی تمامی تجهیزات را برای ورزشکاران فراهم کرد، سال گذشته شرایط تنیس بهتر بود اما امسال مسائل بیشتر دچار چالش شده‌اند، در هر صورت قرار بر انجام امور مختلف و درآمدزایی بیشتر جهت برگزاری کلاس‌های مختلف شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار