رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تقارن 13 آبان با دور جدید تحریمهای ظالمانه امریکا علیه ایران نشان دهنده خلق و خویی استکباری است گفت: منطق و پایبندی محکم جمهوری اسلامی به تعهدات خود و بدعهدی دولت ترامپ، صف آرایی جدیدی را در نظام بین الملل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 05 November 2018

به گزارش تابناک : محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نودو هشتمین جلسه شورا با اشاره به همزمانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان با دور جدید تحریم های ظالمانه امریکا گفت: تقارن امروز که بعنوان روز مقابله با استکبار جهانی نامگذاری شده است با آغاز دور جدید تحریمهای ظالمانه دولت آمریکا علیه ایران، نشان دهنده حقیقت مهمی است و این موضوع را به جهانیان نشان می دهد که خودکامگی و سلطه جویی که خلق و خویی استکباری است حتی در برابر قوی ترین منطق ها و اجماع جهانی نیز عقب نشینی نمی کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پیش از توافق برجام، ایالات متحده آمریکا توانسته بود با پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی، قدرتهای بین المللی نظیر اروپا و شرق آسیا و حتی روسیه و چین را با خود همراه سازد و اجماع را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکل دهد گفت: اما با تدبیر نظام این اجماع و صحنه آرایی شکسته شد و منطق جمهوری اسلامی و تعامل سازنده با نظام بین الملل توانست توافقی را شکل دهد که شورای امنیت با اجماع آن را تایید کرد اما با تغییر سیاست در آمریکا خوی استکباری ایالات متحده تقویت شد و موجب شد که این کشور از توافق بین المللی برجام خارج شود، این اتفاق که نشاندهنده منطق و پایبندی محکم جمهوری اسلامی به تعهدات خود و بی منطقی و بدعهدی دولت ترامپ بود، صف آرایی جدیدی را در نظام بین الملل ایجاد کرد.

محسن هاشمی افزود: امروز در تاریخ نظام بین الملل، دو قطبی جدیدی تشکیل شده است، دو قطبی منطق در برابر بی منطقی، صلح طلبی در برابر جنگ طلبی و پایبندی در برابر بی تعهدی است.
به اعتقاد وی این دوقطبی پس از دو قطبی جنگ سرد ، حتی فراتر از دو قطبی مخالفت با جنگ خلیج فارس در سال 1390 است چرا که بسیاری از شرکای آمریکا در آن اقدام خارج از سازمان بین الملل ، امروز در کنار جمهوری اسلامی ایران در برجام مانده اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگرچه اقدامات، توطئه ها و دشمنی های دولت ترامپ، موجب ایجاد فشارهای اقتصادی بر ایران و در تنگنا قرار گرفتن بخشهای آسیب پذیر جامعه ما شده است گفت: اما نمی توان ابعاد مهم دیپلماتیک آن را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در نظام بین الملل که قدرتهای جهانی نظیر اروپا، شرق آسیا ، روسیه، چین وکانادا بلا استثنا در برابر آمریکا در پیمان و توافقی قرار گیرند و تنها مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض بر طبل بی تعهدی بکوبند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: وضعیت فعلی امروز جهان نشاندهنده بلوغ دیپلماسی و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در 40 سالگی نظام است و بدیهی است این دستاورد بدون هزینه و تحمل سختی ها و فشارها بدست نخواهد آمد.

به گفته وی امروز باید مردم احساس کنند اگر فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند مسئولان نیز مانند آنان هستند، هرگونه اختلاف، سواستفاده، سو ء مدیریت وناکارامدی در اداره کشور در شرایط فعلی از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه نباید منابع محدود و فرصتهای کمیاب در شرایط فعلی حیف ومیل شود و با تشریفات، قبیله گرایی و سیاسی کاری خدمتگزاری به مردم تحت الشعاع قرار گیرد اظهار داشت:

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مسئولان به درستی به وظایف خود عمل کنند، قطعا از مردم یکصدای پرقدرت و طنین انداز در دفاع از ایران و منافع ملی در جهان شنیده خواهد شد.

به اعتقاد وی در شرایط فعلی و رویارویی با توطئه های بین المللی، تقویت دولت وحمایت از دستگاههای خط مقدم خدمت رسانی به مردم یک ضرورت است اما انتقاد سازنده وبرطرف کردن اشکالات وبرخورد با متخلفین نیز بهترین نوع حمایت و تقویت مسئولان می باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در حوزه مدیریت شهری نیز رویکرد شورای پنجم، کاهش هزینه های غیرضروری، مقابله با رانتخواری و افزایش خدمت رسانی است و از کارشناسان و اصحاب رسانه می خواهم که با انتقادات سازنده خود ما را در این مسیر یاری دهند.

محسن هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه دوره پیش رو، مقطعی حساس در تاریخ انقلاب است اظهار داشت: وظیفه همه مادر هر جایگاه و مقامی است که نهایت تلاش خود را برای خدمتگذاری و تامین رضایت مردم و خداوند بکار بریم.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار