رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:هاشمی طبا: مخالفان روحانی فقط شعار میدهند؛ راه حل ندارند/دستگیری سه عضو گروهک الاهوازیه در دانمارک و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 08 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اتفاق عجیب در بازسازی ورزشگاه آزادی
 
اخیرا یک اتفاق عجیب در بازسازی استادیوم آزادی رخ داد. کارگران برای تعمیر سکوی vip مجبور شدند یکی از دیوارها را بشکافند که بعد از شکافتن آن، متوجه 6 توالت پشت دیوار شدند که سال های سال بلا استفاده مانده بود!جالب اینکه هیچ کس هم نمی دانست چرا این دیوار جلوی توالت ها کشیده شده است! در حالی که استادیوم آزادی با کمبود سرویس های بهداشتی مواجه است./خبرورزشی
 
بیش از ۲۶۲ هزار ایرانی امسال به گرجستان سفر کردند

رئیس سازمان ملی گردشگری گرجستان گفت:در ۱۰ ماه سال جاری بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به گرجستان سفر کردند که ۲۶۲ هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند/ اسپوتنیک 
 
تیکه سنگین وزیر خارجه اسپانیا به ترامپ
 
وزیر خارجه اسپانیا روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران، تاکید کرد که مادرید تهدیدها علیه ایران را نمی پذیرد.بورل و لاوروف 'تهدیدهای' دونالد ترامپ علیه مقامات ایرانی را سرزنش و تاکید کردند، این گونه سیاست ها کارساز نخواهد بود. وزیر خارجه اسپانیا در این نشست خبری تاکید کرد که ادامه سیاست های واشنگتن مبتنی بر 'تهدید' طرف مقابل و 'درخواست های یکجانبه' از وی، در عصری که ما زندگی می کنیم، معنی و مفهومی ندارد. وزیر خارجه اسپانیا با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا بر حفظ برجام تاکید دارد، گفت: این ایده رئیس جمهور ترامپ که معتقد است 'اگر شما با ما نیستید علیه ما هستید'، سیاستی است که دیگر این روزها خریدار ندارد و به عصری دیگر مربوط می شود.
 
واکنش وزیر ارشاد به تحریم‌های آمریکا
 
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.در توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «پیامبر (ص) درخندق محاصره احزاب، ویرانی ایوان کسری را دید و بشارت داد. منافقان و ترسویان خندیدند و مؤمنان باور کردند. کم‌تر از یک دهه همگان دیدند هیمنه پوشالی تهدید و تحریم فرو می‌پاشد. کاخ سفید از قصر مداین استوارتر نیست.‏اشاره‌ به روایت مشهور که در جنگ احزاب، که مدینه در محاصره مشرکان و یهود بود، پیامبر(ص) در حفرخندق کنار یاران کلنگ می‌زد، به سنگی رسید و بر آن زد و برقی برخاست و حضرت تکبیر گفت. اصحاب راز تکبیر را پرسیدند و ایشان پاسخ داد که سقوط کاخ مداین را در لابلای برق سنگ دیدم.»
 
صحبت‌های وقیحانه بن سلمان درباره جمهوری اسلامی ایران
 
رسانه های صهیونیست از سخنان جنجال برانگیز ولی عهد عربستان در جریان نشست بی سابقه با هیأت مسیحیان حامی رژیم صهیونیستی در ریاض خبر دادند.به گزارش المیادین، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که اخیرا «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در اقدامی بی سابقه با اعضای یک هیأت از مسیحیان حامی رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.رئیس این هیأت صهیونیستی اعلام کرد که در جریان این نشست، محمد بن سلمان در خصوص جمال عبدالناصر و رهبر ایران(امام خمینی (ره)) صحبت کرد.بن سلمان در این نشست طبق معمول با متهم کردن ایران، مدعی شد که بنیانمگذار جمهوری اسلامی (امام خمینی (ره)) و جمال عبدالناصر رئیس جمهور پیشین مصر باعث نابودی منطقه شده اند!بن سلمان در این نشست گفت که دشمنانش جنبش حماس، داعش و القاعده هستند.وی افزود که ایران، حزب الله و اخوان المسلمین نیز جزو دشمنانش هستند.بن سلمان در حالی این سخنان جنجال برانگیز را مطرح می کند که با بحران بی سابقه ترور جمال خاشقجی رو به رو است و بر اساس گزارش های رسانه ها شاهزادگان سعودی قصد برکناری او را از قدرت دارند.
 
دختر ایرانى وارد مجلس ایالتى فلوریدا شد
 
در جریان انتخابات میان دوره اى آمریکا، برای اولین بار یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد. «آنا اسکیمانی» اولین ایرانی-آمریکایی است که توانست در مجلس ایالت فلوریدا پیروز شود. آنا اسکیمانى با ٥٧ درصد ارا در مقابل رقیب جمهورى خواهش به پیروزى رسید./انتخاب
 
ابطحی: جهانگیری باید از دولت خارج می‌شد
 
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با خروج آقای جهانگیری از دولت اصلاح طلبان نه تنها ضرر نمی کنند بلکه این اقدام مسیر رو به رشدی را مقابل اصلاح طلبی باز می کند.مدتی است که جریان تندرو در جبهه اصلاحات ساز ناکوک میزنند و در شرایط حساس و پر فشار فعلی از ضرورت فاصله گرفتن اصلاح طلبان از دولت روحانی سخن می گویند. هر چند که بسیاری از دلسوزان دو جناح معتقدند این طیف برای فرار از مشکلات و با نگاهی به انتخابات اینده این موضوع را مطرح می کند و این رفتارها مانند دوران قبل از سال 84می تواند به روی کار امدن فردی پوپولیست منجر شود اما تعداد معدودی همچنان بر این نظریه اصرار دارند. محمد علی ابطحی یکی از این افراد است.ابطحی درباره اصرار برخی اصلاح طلبان بر خروج جهانگیری از دولت گفت: بنده در همان ماه اول بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات در چند توییت و حتی طی صحبتی با آقای جهانگیری پیشنهاد کردم که ایشان از دولت خارج شود، استدلالم هم این بود که آقای جهانگیری در دولت نه تنها ظرفیت کار نخواهد داشت بلکه از طرفی مشکلات دولت هم بر دوش ایشان گذاشته می شود.وی ادامه داد: با شناختی که از آقای روحانی داشتیم قابل پیش بینی بود که در دور دوم فضا را برای اصلاح طلبان باز نکنند که در این شرایط آقای جهانگیری هم در غربت بمانند./نامه نیوز
 
واکنش کمیسیون اروپا به تصمیم سوئیفت درباره ایران

یکی از سخنگو‌های کمیسیون اروپا گفت که این بدنه اجرایی اتحادیه اروپا، از تصمیم سوئیفت برای تعلیق دسترسی برخی بانک‌های ایران متاسف است. «جامعه جهانی ارتباطات بانکی» مشهور به «سوئیفت» روز دوشنبه همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سامانه پیام‌رسان بانکی را تعلیق کرده است. سوئیفت روز دوشنبه اشاره‌ای به نام این بانک‌های ایرانی و یا بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نکرده بود، اما در بیانیه‌ای تعلیق همکاری با بانک‌های ایرانی را اقدامی تاسف بار نامید و مدعی شد این تصمیم در راستای حفظ ثبات و انسجام نظام مالی جهان اتخاذ شده است./فارس
 
ابتکار: در صورتی به ورزشگاه می‌روم که همه خانواده‌ها بتوانند بروند
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در صورتی به ورزشگاه می‌روم که امکان دیدن این بازی برای عموم زنان و خانواده‌ها آزاد باشد؛ کاری که در دیدار ایران و اسپانیا انجام دادم. معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: طی روز‌های اخیر با انتشار مصاحبه‌ای درباره دیدن بازی پرسپولیس- کاشیما در ورزشگاه آزادی، سوتفاهمی در افکارعمومی ایجاد شد. وی ادامه داد: بنابراین لازم دیدم بگویم در صورتی به ورزشگاه می‌روم که امکان دیدن این بازی برای عموم زنان و خانواده‌ها آزاد باشد؛ کاری که در دیدار ایران و اسپانیا انجام دادم. معاون رئیس‌جمهور افزود: دولت دوازدهم همه تلاش خود را برای حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی به کار بسته و نباید گذاشت اقدامات غیرحرفه‌ای برخی رسانه‌هایی که به نفرت پراکنی مشغولند، سبب دوری مردم و مسئولین بشود.

دستگیری سه عضو گروهک الاهوازیه در دانمارک
 
پلیس دانمارک امروز (چهارشنبه) خبر داد سه عضو یک گروهک مخالف ایران را به ظن تمجید از حمله ۲۲ سپتامبر (حمه تروریستی اهواز) دستگیر کرده است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سخنگوی پلیس دانمارک گفت که اقدام این افراد، قوانین دانمارک را نقض کرده است و آن‌ها جریمه شده یا تا دو سال حبس خواهند گذراند. سخنگوی پلیس دانمارک همچنین گفت، این سه نفر از اعضای گروهک الاهوازیه هستند.

خاتمی: تمام تحریم‌های آمریکا تهی است
 
سید احمد خاتمی در ویژه برنامه رحلت حضرت رسول اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) در مسجد جامع جیرفت با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: تمام تحریم‌های آمریکا تهی است همان گونه که پیامبر(ص) را هم در مدینه تحریم کردند اما بی‌فایده بود. نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم جیرفت مردم ولایتمداری هستند خاطرنشان کرد: در اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته جیرفت جزو شهرهایی بود که هیچ همراهی با آمریکا نداشتند و از شهری که نفس امام خامنه‌ای در آن باشد چنین توقعی هم هست. وی با اشاره به اینکه کسانی که با انقلاب اسلامی همراه بودند ثروتمندان از خدا بی‌خبر نبودند و همان مستضعفین بودند گفت: دینی که در آن نماز نباشد آن دین ارزش ندارد، مگر می‌شود کسی به نماز بی‌اعتنا باشد اما بگوید من مسلمانم چرا که این مهم با مسلمانی مغایرت دارد.

هاشمی طبا: مخالفان روحانی فقط شعار میدهند؛ راه حل ندارند
 
رقیب روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: مخالفان روحانی مسائل را بزرگ می کنند و دائم انتقادها و برخوردهای تندی انجام می‌دهند، خود اینها اگر امروز سرکار بیایند هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند. سیدمصطفی هاشمی‌طبا درباره افزایش انتقادهای مخالفان روحانی به دولت گفت: برای رفع مشکلات فقط نباید شعار بدهیم بلکه باید راه حل ارائه کنیم، خود من انتقاداتی به آقای روحانی دارم اما اینکه فکر کنیم آقای روحانی و وزرایش می توانند همه مشکلات را رفع کنند واقعا این یک انتظار کاملا بی خود است. وی افزود: خیلی مسائل است که در اختیار دولت نیست. همین تحریم های آمریکا را مشاهده کنیم، آمریکا کشورها را تهدید می کند که حتما باید با ایران رابطه خوبی نداشته باشند، چه طور آقای روحانی می تواند مشکلاتی ناشی از این اتفاق را حل کند.

واعظ آشتیانی: خروج آخوندی از کابینه مسالمت آمیز نبود
 
امیررضا واعظ آشتیانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، درباره حضور آخوندی در لیست ۵ نفره شورا برای انتخاب شهردارگفته است: آقای آخوندی در زمان حضورش در کابینه موضع متفاوتی از دولت داشت؛ ضمن اینکه رئیس جمهور و کارشناسان از عملکرد او در بخش مسکن و عمران رضایت نداشتند که این موضوع نشات گرفته از سوء نگاه و سوء مدیریت آقای آخوندی در دوره وزارت بود. عضو پیشین شورای شهر تهران گفته است: اگر احیانا شورای شهر به آخوندی به عنوان شهردار تهران رای دهد، مطمئنا چالش‌های شهرداری و دولت بیشتر خواهد شد زیرا نحوه خروج آخوندی از دولت مسالمت‌آمیز نبوده و حاشیه‌های مختلفی داشته است که این حواشی می‌تواند باعث اختلاف شهرداری و مجموعه دولت بشود، بنابراین امیدوارم اعضای شورای شهر کاری نکنند که مردم شهر دچار آسیب و چالش شوند.
 
گزینه ای که نمی تواند شهردار تهران شود

آیین نامه احراز شرایط شهرداران مصوب سال ۷۷ با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور اذعان میکند که شهرداران شهر‌های درجه ۱۱ و ۱۲ (کلانشهر‌ها و تهران) می‌بایست دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. این در حالیست که طبق اطلاعات موجود در سامانه شفافیت شهرداری تهران رسول کشت پور دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی بوده و شرایط احراز شهرداری تهران را ندارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار