روزگذشته در حالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که با نام شستا شناخته می‌شود، فهرستی تحت عنوان «اسامی اعضای هیأت ‏رییسه» این شرکت منتشر کرد که با برخی ابهام‌ها روبرو شده واز سویی نام " داریوش قنبری " یکی از چهره های سیاسی مطرح استان ایلام ونماینده ادوار استان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین لیست خودنمایی می کند.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 08 November 2018

تابناک ایلام ::پس از اتفاقات به وقوع پیوسته در وزارت صنعت ومعدن وتجارت در ماههای گذشته و سوء استفاده های صورت گرفته در ثبت سفارش مشکوک چندین هزار خودرو وارداتی در یکی از معاونتهای این وزارتخانه ،موضوع انتشار لیست سوءاستفاده کنندگان از وضعیت اقتصادی ودریافت کنندگان ارز دولتی  به یک مطالبه جدی در کشور تبدیل شد.

هرچند برخی وجود دست های مشکوک پشت پرده از حضور برخی آقازادگان نظیر فرزند وزیر صمت به اتفاق دیگر آقازادگان در معاملات رانتی این وزارتخانه  را مانعی در مقابل انتشار این لیست عنوان کرده و وضعیت موجود را بعنوان حریم امنی برای آقای وزیر در عدم انتشار این لیست قلمداد نموده اند ،اما همزمان با معرفی شریعتمداری بعنوان گزینه وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ،وی با جا گذاشتن پکیجی از ابهامات ،فسادها ،رانتها و سوء استفاده های کلان در وزارتخانه تحت تصدیش ،وعده انتشار اسامی هیات مدیره شستا بعنوان یکی از بزرگترین وپر حاشیه ترین هلدینگهای  اقتصادی تحت مدیریت این وزارتخانه را مطرح کرد .

در حالیکه محمد شریعتمداری در زمان حضورش در وزارت صنعت، به دلیل عدم شفاف سازی در موارد متعدد از ‏جمله مقاومت در برابر انتشار ارزبگیران دولتی، مورد انتقاد قرار گرفته بود، هنگام اخذ رای اعتماد برای وزارت کار وعده داده ‏بود «تمام اقداماتی که در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود باید در منظر مردم باشد"

روزگذشته در حالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که با نام شستا شناخته می‌شود، فهرستی تحت عنوان «اسامی اعضای هیأت ‏رییسه» این شرکت منتشر کرد که با برخی ابهام‌ها روبرو شده واز سویی نام " داریوش قنبری "  یکی از چهره های سیاسی مطرح استان ایلام ونماینده ادوار استان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین لیست خودنمایی می کند.

این در حالیست که وی در گفتگو با ایرنا پلاس در تایید این که عضو هیات مدیره پترشیمی ایلام است توضیح داد که : من عضو غیر موظف هستم واعضای غیر موظف حقوق دریافت نمی کنند .تنها یک حق الجلسه می گیرند که مبلغی حدود 800هزار تومان در ماه است.

وی همچنین با اعلام اینکه پیگیری های وی در زمان نمایندگی اش منجر به تاسیس این شرکت در استان ایلام شده است گفته است : شاید اگر من نماینده مجلس نبودم پر وژه پتروشیمی به نتیجه نمی رسید ویا اینکه اگر نماینده نمی شدم شاید موقعیت بهتری به دست می آوردم.

صرفنظر از صحت وسقم ادعای داریوش قنبری در خصوص نقش وی در تاسیس شرکت پتروشیمی که واکنش فعالین شبکه های اجتماعی ومطلعین استان ایلام را در پی داشت ،وصرفنظر از محبوبیت این چهره سیاسی در بین همفکران وبخشی از مردم استان ایلام که از موضعگیری های دوران نمایندگی اش در مقابل عملکرد دولت غیر همفکر نهم ودهم شکل گرفت ،باید گفت ؛که صرف تلاش برای تاسیس این پروژه از سوی نماینده ووکیل مردم که غیر از این هم از آنها انتظار نمی رود ،چنین موضوعی نمی تواند  برای نمایندگان حقی غیر قانونی در تصاحب مصادر مدیریتی ولو غیر موظف ایجاد کند.بنابراین این ادعای نماینده اسبق استان نمی تواند توجیهی درست ومنطقی در راستای تصدی عضویت در هیات مدیره یک شرکت بزرگ اقتصادی به حساب آید.

داریوش قنبری در حالی با طرح این ادعا گفته است : اگر من می خواستم جایی مشغول به کار شوم با توجه به سابقه نمایندگی و تخصصم می توانستم بعنوان مدیرعامل یک شرکت سودده فعالیت کنم .اما انگیزه ام چیزی جز خدمت به اهالی منطقه نبوده است ".که تنها سمت وی قبل از حضور در مجلس شورای اسلامی ،عضویت در هیات علمی یک دانشگاه پیام نور آن هم در یکی از کوچکترین بخش های استان کرمانشاه بوده است .بی شک ادعای جاری جناب قنبری نمی تواند محلی از اعراب داشته باشد ،چرا که اگر وی به مدد اعتماد مردم به مجلس راه نمی یافت و  به اعتبار نمایندگی راه چنین رانتهایی باز نمی شد ، خبری از پکیج مشاغل تحت تصدی فعلی اش نیز نبود .

اگر قبول کنیم عضویت غیر موظف جناب قنبری در هیات مدیره شرکت پتروشیمی در راستای خدمت به مردم منطقه بوده است ،اما این جهره سیاسی باید به این سوال مهم پاسخ دهند که ؛عضویت ایشان در شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و گروه صنعتی رنا با انگیزه خدمت به مردم کدام منطقه است؟!

آیا اشتغال ایشان در  معاونت پارلمانی شهرداری تهران ،عضویت در هیات علمی دانشگاه الزهرا تهران هم می تواند در زمره انگیزه های وی در خدمت به مردم محروم استان قرار گیرد،در حالی که تاکنون دهها ایلامی تحصیلکرده جویای شغل موفق به عبور از منشی ها و رییس دفترهای وی در شهرداری تهران،آن هم  برای دیدار با ایشان و ارایه درخواست هایشان نشده اند!؟

کسی به جز داریوش قنبری به خاطر سابقه نمایندگی اش در استان ایلام و شناختش ایشان از وضعیت بیکاری تحصیلکرده های ایلامی باخبر نیست ،آقای داریوش قنبری قطعا می دانند محبوبیت اکتسابی اشان در بین مردم وسیاسیون ایلام تنها به خاطر صداقت ،شهامت ووشجاعت ایشان در بیان دیدگاهایشان بوده است ،آیا فکر نمی کنند با وجود این همه بیکار تحصیل کرده در استان، اشتغال و عضویت همزمان ایشان در هیات مدیره چند شرکت و دانشگاه وشهرداری و..، کم لطفی در حق جوانان بیکار دارای تحصیلات عالی تلقی نشده ویا اینکه  محبوبیت وصداقت ایشان را تحت شعاع قرار نمیدهد؟!

با وجود اطلاعات و مدارک موجود فعلا عضویت این نماینده اسبق استان در هیات مدیره پتروشیمی ایلام ،گروه صنعتی رانا وصندوق بازنشستگی ،هیات علمی دانشگاه الزهرا ومعاون پارلمانی شهرداری تهران وهمچنین تدریس دردانشگاه محرز شده است ،با این وجود می توان داریوش را پدیده ویا ابوالمشاغل جدید استان ایلام ودر زمره افرادی چون نعمت زاده و دکتر ولایتی به حساب آورد .

انتظار می رود به موازات اعتمادی که مردم استان به این چهره سیاسی دارند ،وی بتواند با صراحت وصداقت توضیحات قانع کننده ای در اختیار  رسانه های استان قرار دهند ،چرا به زعم رسانه ها ومردم استان ایلام ،شاید در پشت هر انتقاد ،هیاهویی ویا ماجرا جویی سیاسی  رانتی خوابیده باشد که مردم از آن بی خبرند ،ویا اینکه سکوت در مقابل این ادعاها می تواند همچنان نام وی را بعنوان ابوالمشاغل استان زنده نگه دارد!قطعا این وضعیت بر میزان اعتماد ومحبوبیت وی بعنوان یک سیاسی خوشنام و قابل اتکا در فرآیندهای سیاسی استان وکشور ،اثر منفی خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سر بزنگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
این بنده خدا هنرش فقط موقع انتخابات هست. کاش یک روز هم بیاد ایلام و جویای همشهریهای خودش باشه. هر وقت ازش نوضیج میخوان بعد فورا می ره از اصلاحات میگه و مظلومیت خودش و اینکه ... انصاف چیز خوبیه و کاش دو تا از این پستهای غیر موظف هم برای همشهریانت اوکی کن. چون در دیارت بعضی از مردمانت محتاج به نان شب هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
سلام پس بیخود نیس که بهش میگن نامبر وان !!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار