نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر می خواهید تمدن اسلامی بسازید باید آگاهی ها نسبت به دین را افزایش یابد، تصریح کرد: دانش آموز ی در جمهوری اسلامی ۱۲ سال درس می خواند و دیپلم می گیرد، اما احکام شرعی و قرائت قرآن بلد نیست و باید آموزش و پرورش این مشکل را حل کند.
کد خبر: ۶۷۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 10 November 2018

تابناک فارس به نقل از حوزه:حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام،در خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، تقوا را کلید سعادت دنیا و آخرت همه انسان ها دانست و اظهار داشت: اگر انسان توانست خداوند را بشناسد، تقوا نیز شکل می گیرد.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه می فرماید خداوند صدای تمام حیوانات در بیابان ها را می شنود و همان خداوند می داند کدام بنده در خلوت گناهی مرتکب می شود، همچنین آمد و شد تمام ماهی ها در دریاها را می داند، همه موج های دریا را می شمارد و به حرکت آن ها آگاه است، از این رو امیرالمومنین (ع) انسان ها را به تقوا توصیه می کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مشکل جامعه ارز و نخریدن نفت نیست، تصریح کرد: تقوا وجود ندارد که همه چیز در جامعه به هم می ریزد و الا هنگامی که می خواهند کشور را تحریم کنند خود آنان می گویند نمی شود نفت آنها را نخرید، بنابراین مشکل آن است فردی که امکانات به دستش می آید از کوچکترین کارشناس در اداره تا آن فردی که وارد رده عالی اجرایی کشور می شود باید از خداوند بترسد و مال بندگان خداوند را ضایع نکند.

وی ادامه داد: نباید عده ای آن قدر بخورند تا هنگامی که قوه قضاییه می خواهد اختلاس آنان را بگوید، نتوانیم رقمش را بنویسیم و عده ای هم به نان شب محتاج شوند. کارشناسی که این ها را امضا می کند و می داند چه ظلمی به مردم می شود آیا جواب ندارد، تقوا نیاز جامعه است. اگر می خواهیم تمدن اسلامی بسازیم باید بر مدار تقوا شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به مشکلات ترافیکی و پارکینگ وسایل نقلیه اطراف حرم‌ مطهر شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: شهرداری و نهادهای مرتبط برای مشکلات پارکینگ چاره اندیشی کنند، آنچه که لازم بوده یک عزم ملی است اگر اینجا سومین حرم اهل بیت(ع) است باید از شخص وزیر مسکن آغاز شود تا این موضوع هدایت و از سوی ایشان حمایت شود و مدیران استانی نیز نیازها را منتقل کنند و به آنچه دستور می رسد عمل شود نه دست به روی دست گذاشته شود.

امام جمعه شیراز در ادامه وقف را یکی از سنت های دینی ارزشمند دانست و ابراز کرد: اعتماد مردم باید به هزینه های موقوفات افزایش یابد، همچنین موقوفات نیز باید احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) عنوان کرد: هیچ بندی از بندگان خدا ایمان خود را کامل نمی کند مگر اینکه سه خصلت داشته باشد، نخست اینکه مومن باید دین شناس باشد، چرا که اگر به دین شناسی لطمه ای وارد شد، ایمان نیز مورد لطمه قرار می گیرد، بنابراین تفقه در دین هرچه اوج بگیرد، ایمان انسان کامل تر می شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهید تمدن اسلامی بسازید باید آگاهی ها نسبت به دین را افزایش یابد، تصریح کرد: دانش آموز ی در جمهوری اسلامی ۱۲ سال درس می خواند و دیپلم می گیرد، اما احکام شرعی و قرائت قرآن بلد نیست و باید آموزش و پرورش این مشکل را حل کند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات معیشتی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: «حسن التقدیر فی المعیشه» به معنای این است که برنامه ریزی برای مسائلی اقتصادی داشته باشیم، چیزی که امروز ضعف آن را احساس می کنیم.

وی تاکید کرد: حدود هشت سال مقام معظم رهبری شعار سال را پیرامون اقتصاد قرار داده است، اما آنچه اجرا شده اصلا به این سو نبوده است، توقع ما از دولت این است که تصمیمات جدی را بگیرد و پای آن بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، شفاف سازی در بودجه کشور را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بودجه ای که قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد باید واضح و شفاف باشد تا مردم از آن اطلاع داشته باشند و مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: افرادی که مخالف شفاف سازی هستند، بهره هایی از عدم شفافیت می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار